Start-up-ul de baterii din SUA Our Next Energy (ONE) a instalat un prototip al pachetului sau de baterii Gemini intr-un Tesla Model S si, conform propriilor cifre, a atins o Autonomie Tesla de 752 mile sau aproximativ 1.200 de kilometri.
ONE, care este sustinut de BMW printre altele, precizeaza capacitatea acumulatorului instalat in Tesla la 203,7 kWh, iar densitatea volumetrica de energie la 416 Wh/l. Se spune ca bateria din vehiculul de demonstratie foloseste acelasi spatiu de instalare ca si bateria originala a modelului S Long Range Plus, care are o capacitate de 103,9 kWh. ONE nu precizeaza greutatea sau densitatea de energie gravimetrica in comunicatul de presa.
Distanta de 752 de mile sau 1.210 de kilometri cu bateria de dovada de concept a fost atinsa intr-un test rutier din Michigan, care a avut loc in decembrie – deci probabil nici macar in conditii climatice optime. Viteza medie a fost de 55 mph sau 88,5 km/h.
Cu toate acestea, rezultatele au fost validate si de terti pe un banc de testare, a spus ONE. La o viteza de 55 mph, modelul S convertit a ajuns de fapt 882 mile. Adica 1.419 de kilometri.
Odata cu impulsul demonstrativ, ONE a atins relativ exact acele valori pe care compania le anuntase ca obiectiv. ONE a dezvoltat o baterie LFP numita Aries cu o abordare de la celula la pachet. Tehnologia Gemini este un fel de acumulator mixt: un al doilea acumulator de mare energie este cuplat la bateria Berbec si il incarca ca un prelungitor de autonomie. Anul trecut , o autonomie de 750 de mile si o densitate de energie de 450 Wh/l a fost deja mentionata ca tinta.
,,Vrem sa acceleram adoptarea vehiculelor electrice prin eliminarea anxietatii de autonomie, care ii retine pe majoritatea consumatorilor de astazi”, spune Mujeeb Ijaz, fondator si CEO al ONE. ,,Suntem acum concentrati pe evolutia acestei baterii cu dovada de concept intr-un nou produs numit Gemini, care va permite calatorii pe distante lungi cu o singura incarcare, imbunatatind in acelasi timp costurile si siguranta folosind materiale durabile.” Bateria de productie este de asteptat sa fie dezvaluita in 2023.
Potrivit lui Ijaz, compania este doar putin preocupata de distante de peste 1.000 de kilometri. Chiar si masinilor electrice de astazi cu autonomie mari le lipseste excesul de energie pentru a atinge autonomie mari in conditii meteorologice extreme, pe teren montan sau pentru a tracta o remorca. In astfel de conditii, autonomia scade extrem de ,,facand calatoriile cu masina mai putin placute decat ar trebui”.