banda de alergat

Stiai ca exista un timp minim de antrenament pe banda de alergat pe zi, pentru rezultate eficiente? Iata care este acesta!

author
2 minutes, 45 seconds Read

Durata optima a unui antrenament fizic este evaluata in general la 50 – 60 de minute, insa lucrurile se schimba atunci cand este vorba de sesiunile pe banda de alergat. Acest echipament, dotat cu multiple mecanisme de reglare, pentru a efectua programe de diverse intensitati, trebuie folosit inteligent, astfel incat sanatatea sa nu fie prejudiciata in niciun fel.

Se cunosc deja numeroase cazuri celebre, in care utilizatorii, din dorinta de a obtine rezultate cat mai rapide intr-un timp foarte scurt, au ignorat recomandarile profesionistilor si au supus corpul unui supraefort ce a avut consecinte grave in anumite situatii.

banda de alergat
banda de alergat

Desi timpul minim de antrenament pe banda de alergat, produs disponibil si in oferta Sport-Mag.ro, este de 20 de minute, acesta trebuie adaptat si la nivelul tau de pregatire. Nu ai cum sa sustii un program de 20 de minute in conditiile in care sanatatea nu iti permite, esti sub un tratament medicamentos care influenteaza activitatea plamanilor, inimii, splinei si ficatului, suferi de un dezechilibru hormonal care iti creeaza probleme sau nu ai mai efectuat un efort sustinut de o lunga perioada de timp.

Tinand cont de toti acesti factori, este recomandat sa incepi sesiunile de exercitii gradual, pornind de la mersul lejer. De asemenea, fii foarte atent la secventele de sprinturi. Nu depasi timpii indicati de instructorii avizati si opreste-te ori de cate ori corpul iti trimite semnale de epuizare.

Adapteaza antrenamentul la conditia ta fizica

Banda de alergat nu este un instrument de tortura! Scopul sau nu este sa pedepseasca musculatura, sistemul osos, articulatiile sau organele interne. Acest echipament exceptional, cu rezultate extrem de eficiente in dobandirea unei rezistente ridicate la efort si in conturarea unui corp atletic, de admirat, trebuie folosit inteligent. Programele cu care sunt dotate majoritatea modelelor din aceasta categorie te pot ajuta sa scapi de surplusul de kilograme si sa iti dezvolti capacitatea pulmonara si cardiaca, in cele mai bune conditii de siguranta.

Daca esti incepator, este foarte posibil sa nu poti efectua un program de 20 de minute la o intensitate mare sau la intervale sustinute. Tocmai de aceea, incepe cu o incalzire de 5 minute cu un pas lejer, la o inclinare de 1-2%, pentru a imita alergatul in aer liber. Dupa ce te-ai obisnuit cu ritmul, creste treptat viteza pana cand ajungi la o treapta pe care o poti mentine timp de 15 minute. Probabil te vei stabili undeva la 4 – 5 km/h. Pastreaza acest nivel pe durata primelor antrenamente pe banda de alergat, pana cand corpul va fi familiarizat cu acest efort.

Sprinturile si perioadele de relaxare

Odata cu acomodarea corpului, este important sa alternezi in sesiunile de pregatire intervalele de viteza. Daca primele 5 minute de incalzire le-ai facut la 4,5 km/h, creste apoi viteza la 5,5 km/h timp de inca 4 minute. Continua cu un sprint de 1 sau 2 minute la o viteza de 7,5 km/h, apoi revino la 5,5 km/h pentru inca 4 minute. Alternarea sprinturilor cu perioadele de relaxare accelereaza procesul de slabire si imbunatateste starea de sanatate. Dupa cateva alternari, rezerva-ti ultimele 5 minute din program pentru perioada de revenire, la 4,5 km/h.

Ai, astfel, un program de baza de 20 de minute, cu care poti incepe antrenamentul pe banda de alergat. Daca parametrii propusi te depasesc fizic deocamdata, adapteaza vitezele la nivelul tau, astfel incat sa nu epuizezi corpul.

Similar Posts