În acest an, 2015, România va deschide doar 10 kilometri de autostradă, între Pecica şi Arad. După anul 2008 acest an va fi cel mai slab din acest punct de vedere. Pe lângă cei 10 kilometri de autostradă care s-au promis că vor fi daţi în folosinţă anul acesta, încă 6,5 kilometri, între şoseaua Petricani şi centura Bucureştiului stau sub semnul întrebării.
Dacă privim spre Bulgaria, care va finaliza anul acesta 142 km sau la Ungaria cu 55 km, putem vede cât de slab stăm la acest capitol.
Ungaria, de exemplu, deţine 1.390 de kilometri de autostrazi, ceea ce înseamnă dublu faţă de România.
Care este motivul?
„Au mai mult bun-simţ, mai multă responsabilitate, au atitudine. Totul se rezumă la atitudine“, afirmă Augustin Hagiu, un consultant în transporturi.
Nici cu anul 2014 nu ne putem mândri, bilanţul în acest sens fiind destul de sărac, doar 50 kilometri fiind deschişi pentru circulaţie.
Numărul mai mic de kilometri de autostrăzi pusi în circulaţie de la an la an se datorează faptului că între anii 2012 şi 2013 nici un şantier nou de autostrăzi nu a fost deschis circulaţiei.
Mai mult decât atât în 2013, pe vremea lui Dan Sova, cel care se afla la puterea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură, licitaţiile sau tot amânat, tergiversându-se astfel construcţia de autostrăzi pe bani europeni.
În momentul de faţă, România deţine 695 de kilometri de autostrăzi şi 220 kilometri în construcţie.
Sursa: Ziarul Financiar