O navă construită la Galaţi a fost desemnată ca fiind cea mai bună din lume în 2016

O navă construită la Galaţi a fost desemnată ca fiind cea mai bună din lume în 2016

author
1 minute, 39 seconds Read

Anul acest o navă construită la Galaţi la Şantierul naval „Daumen” a primit premiul Offshore Support Ship 2016 Award” la Gala industriei mondiale de profil (Offshore Support Journal Annual Awards), desfăşurată la Londra, în februarie 2017.

O navă construită la Galaţi a fost desemnată ca fiind cea mai bună din lume în 2016

Nava se numeşte „Maersk Connector” şi este rezultatul unui parteneriat Damen Shipyards Group şi două transnaţionale de mare succes: Maersk (cel mai mare trasportator pe apă din lume) şi Deep Ocean (cel mai important operator de transport de energie electrică pe sub oceanele planetei).
 Maersk Connector DP2 este clasificată de Lloyd’s Register of Shipping, are 9.300 tdw, lungimea totală de 138,35 metri, lăţimea de 27,45 metri şi un pescaj de 6,25 metri. Poate lua la bord 90 de persoane, membrii ai echipajului şi specialişti în instalarea cablurilor subacvatice.

„Maersk Connector este un exemplu strălucit de ceea ce putem realiza prin colaborare. Nu numai că a fost livrată la timp şi la costul aşteptat, dar a fost şi un răspuns pe măsura aşteptărilor la provocările pe care piaţa offshore le are în prezent”, a declarat, la ceremonia de decernarea a premiilor, Remko Bouma, manager în cadrul grupului Damen.

O navă construită la Galaţi a fost desemnată ca fiind cea mai bună din lume în 2016

Pierre Boyde, directorul comercial al Deep Ocean a declarat că nava are deja trei contracte foarte importante de transport al energiei electrice prin cabluri subacvatice: Walney Extension, Nemo Link® şi Bligh Bank (Faza ÎI offshore eolian). „Suntem foarte mulţumiţi de colaborarea cu Maersk şi Damen”, a spus Boyde.

„Una din noutăţile tehnice ale acestui tip de navă este aceea că este dotată cu trei propulsoare prova. Un astfel de propulsor poate asigura o foarte bună manevrabilitate a unei nave, care poate fi rotită în loc la 360 de grade, ca şi cum s-ar roti în jurul unei axe. Nu este o navă de viteză, ci mai degrabă o navă statică şi care poate fi poziţionată în zona de lucru foarte bine”, a explicat în momentul lansării Christopher E. van der Stelt, directorul general al Damen Galaţi.

Similar Posts