Doi administratori vâlceni au pornit o afacere care câştigă încet dar sigur teren în faţa supermarket-urilor străine.
Chiar dacă pe rafturile acestora se află produse mai ieftine şi mai frumos ambalate, romanii prefera să cumpere de la supermarket-urile româneşti Annabella.
Asta pentru că în aceste magazine nu se găsesc decât produse româneşti mult mai bune şi mai sănătoase.
Lanţul de magazine aparţine unei familii din Râmnicu Vâlcea, soţii Dorina şi Dan Mutu care în 1994 au pus bazele unei mici făbricuţe de conserve în Râureni. Cum produsele s-au impus pe piaţă prin calitate, afacerea s-a extins treptat, deschizându-se şi lanţul de magazine Annabella, dedicat produselor româneşti.
În prezent cei doi soţi au peste 1000 de angajaţi şi 50 de magazine în diferite formate răspândite pe teritoriul întregii ţări.
O veste inedită şi totodată îmbucurătoare este că trei magazine Mega Image urmează să se închidă în Bucureşti, în spaţiul unde funcţionau urmând să se deschidă magazinele Annabella.
Acest lucru este un semn că gusturile romanilor se schimbă, oamenii nu mai urmăresc neapărat produse ieftine şi mai degrabă produse neaoşe, româneşti, mult mai calitative.
Acesta ar fi şi un semn pozitiv către producătorii autohtoni care ar avea o piaţă sigură de desfacere.
Cu atât mai importantă este această veste, cu cât lanţul de magazine Annabella este primul lanţ românesc care înlocuieşte supermaket-urile, ceea ce constituie o premieră în economia romanescă.