Linia ferată „Semeringul Bănăţean” – extrem de apreciată de străini însă deloc promovată în România

Linia ferată „Semeringul Bănăţean” – extrem de apreciată de străini însă deloc promovată în România

author
1 minute, 57 seconds Read

Ca multe alte obiective din România acestei mari atracţii îl lipseşte cu mare desăvârşire promovarea. Linia ferată Oraviţa-Anina a fost dată uitării. Nu există nici o reclamă sau vreo propunere de concediu facută de către vreo agenţie de turism. Această zonă cu siguranţă, dacă ar primi puţin interes ar putea fi redată turismului.

Linia ferată „Semeringul Bănăţean” – extrem de apreciată de străini însă deloc promovată în România

În Oraviţa poate fi vizitat cel mai vechi teatru din sud-estul Europei, primul lac artificial din România, Lacul Buhui din Anina sau Peştera cu Oase.

O mare atracţie, cel puţin pentru străini o reprezintă calea ferată Oraviţa-Anina, numită şi Semeringul Bănăţean. Aceasta a fost construită acum în urmă cu două secole, între 1860 şi 1863.

Linia ferată „Semeringul Bănăţean” – extrem de apreciată de străini însă deloc promovată în România

Autorii acestei realizări au fost inginerii Anton Rappos şi Karl Dülnig şi arhitecţii Karl Maniel şi Johann Ludwig Dollhoff-Dier susţinuţi de către câţiva scluptori din Italia pentru construirea viaductelor.

Construirea liniei a presupus un efort extraordinar, toate tunelurile au fost săpate cu dalta şi cu târnăcopul. De asemenea, a fost nevoie de 10 viaducte. Aceste viaducte au dat cele mai mari bătăi de cap arhitecţilor.

Anton Rappos s-a sinucis deoarece acestea nu se îmbinau iar construcţia nu ieşise conform planului.

Linia ferată are o lungime de 34 kilometri, iar construirea acesteia a costat 5 milioane de guldeni.

Au fost construite 10 viaducte cu o lungime de 843 metri, 14 tuneluri cu o lungime totală de 2.084 metri şi sapaturi în dealuri pe o lungime de 21.171 metri.

Această linie ferată nu a fost niciodată electrificată, funcţionând şi în ziua de azi cu locomotive diesel, astfel, fiind unică în România şi în sud-estul Europei.

Calea ferată Oraviţa-Anina este numită şi „Semmeringul Bănăţean” datorită unei asemănări izbitoare cu cea din Austria şi anume „Semmering”.

Iată comparaţia celor două căi ferate exprimată în cifre:

Linia Oraviţa-Anina, România:

Lungime totală: 34 km Diferenţă de nivel: 340 metri Număr tuneluri: 14 Cel mai lung tunel: 660 m (tunelul Gârlişte) Număr de viaducte: 10 Cel mai înalt viaduct: 37 metri Lungime totală viaducte: 843 metri

Lungime totală tuneluri: 2.084 metri

Linia Semmering, Austria:

Lungime totală: 40 km Diferenţă de nivel: 388 metri Număr tuneluri: 15 Cel mai înalt viaduct: 47 metri

Cel mai lung tunel: 1428 metri

Sursa: oravita-anina.home.ro

Similar Posts