România a urcat o poziţie în clasamentul studiului Person care are ca ţintă identificarea factorilor cheie în rezultate excepţionale în învăţământ.
Cercetarea se bazează atât pe date privind nivelul educaţional şi de alfabetizare al ţărilor, cât şi pe sumele de bani investite de guverne în sistemele de învăţământ, vârstele la care copiii merg la şcoală, salariile profesorilor şi ce instituţii de învăţământ preferă elevii şi studenţii din ţările respective.
Anul acesta, România se clasează pe locul 31, luând locul Greciei, spre deosebire de 2012 când era clasată pe locul 32. Creşterea nu e uimitoare dar bine că nu este o scădere aşa cum s-a întâmplat în cazul Finlandei care dacă, în 2012 ocupa locul întâi, acum se află pe poziţia a cincea în acest clasament.
Locul întâi este ocupat în schimb de către Coreea de Sud, urmată de Japonia, Singapore, Hong Kong şi China.
Ultimele trei locuri din acest clasament sunt deţinute de Brazilia, Mexic şi Indonezia.
Acest studiu încearcă să demonstreaze că cel mai important factor al nivelului de pregătire este dat de către profesori şi de către modul lor de predare.
Trebuie investit în recrutarea şi pregătirea cadrelor didactice la un nivel profesional cât mai înalt. Astfel aceste țări vor avea automat, un sistem educaţional de calitate, neexistând o legătură între valoarea fondurilor investite şi rezultate excepţionale. Educaţia are nevoie de o investiţie pe termen lung, nu o investiţie mare pe termen scurt cu diferite reforme izolate, pentru că acestea nu aduc rezultate prea bune.