National Geographic Channel va promova Bucureştiul şi brandul de turism al României în 10 ţări, printre care Germania, Franţa, Italia, Marea Britanie şi Rusia. Proiectul cuprinde un film documentar şi patru filme scurte, fiind estimat la aproape 1 milion de euro.
În activitatea de promovare turistică, emisiunile televizate cu specific de turism reprezintă un instrument important prin intermediul căruia mesajul de promovare ajunge la potențialii turiști. Impactul pe care astfel de emisiuni televizate îl au în rândul consumatorilor de produse și servicii turistice este unul eficient, cunoscută fiind influența pe care mass media vizuală o are în rândul publicului.
Conceptul ”Smart Cities” inițiat de National Gegraphic Channel presupune realizarea a câte unui film documentar pentru 18 orașe europene relevante, invitate să participe la această inițiativă de promovare, care sunt considerate a avea cel mai mare potențial de creștere (de unde și titulatura de ”smart”) în următorii ani.
Filmul documentar ce va fi realizat pentru promovarea cu precădere a Bucureştiului ca destinaţie „smart” de city- break împreună cu spoturile (viniete) de promovare au rolul de a aborda atât partea mai puţin cunoscută a oraşului din punct de vedere al istoriei, al vieţii culturale şi artistice al oportunităţilor educaţionale cât şi elemente de interes deja cunoscute de turişti dar pentru care este nevoie să se menţină eforturile de promovare.
Filmele de promovare ar urma să fie difuzate pe National Geographic Channel, în perioada februarie – mai 2015, în Germania, Franţa, Italia, Marea Britanie, Rusia şi România, ca pieţe ţintă, şi, respectiv, Spania şi Polonia, Abu Dhabi şi India, ca pieţe de oportunitate.