Au aparut trenurile private în România, un concurent serios pentru CFR. Trenurile au inclusiv WI-FI

Au aparut trenurile private în România, un concurent serios pentru CFR. Trenurile au inclusiv WI-FI

author
2 minutes, 25 seconds Read

Două rute importante din România sunt deja acoperite de trenurile private. Este vorba despre Craiova-București și București-Constanța.

Au aparut trenurile private în România, un concurent serios pentru CFR. Trenurile au inclusiv WI-FI

Este vorba despre trenurile Hyperion, realizate de firma Softronic prin intermediul unui proiect cu finanţare europeană care par să fie încet-încet un concurent serios pentru CFR.

Deocamdată trenurile deservesc două rute, Craiova-București unde pretul unei călătorii este de 40 lei, și București-Constanța de asemenea la prețulde 40 lei. Pentru cei care optează pentru o călătorie de la Craiova la Constanța pretul este de 70 lei.

„Trenul va face aproape şase ore de la Craiova la Constanţa, iar doritorii unui weekend la mare pot avea o deplasare rapidă şi comodă. Plecările din Craiova sunt la 5,30 în fiecare zi, iar din Constanţa la 14,20 în fiecare zi“, a declarat Radu Zlatian, consultant în cadrul Softronic.

Asta în condițiile în care CFR oferă bilete pentru ruta București-Constanța la pretul de 62 lei la clasa a II-a, respectiv 92 de lei la clasa I.

În plus calătorii care aleg să se deplaseze cu ajutorul trenurilor Hyperion vor beneficia de internet gratuit la bordul acestora, precum și de condiții optime de călătorie.

„Din punctul de vedere al habitatului, pasagerii au condiţii deosebite, este vorba de nivel redus de zgomote şi vibraţii, aer condiţionat, asigurarea unor prize cu tensiune de 220 V pentru alimentarea unor aparate personale, Wi-Fi gratuit. Trenul a circulat pe ruta Craiova-Bucureşti şi 80% au fost locurile ocupate în permanenţă, iar în weekend nu mai erau locuri“, a mai afirmat Zlatian.

Au aparut trenurile private în România, un concurent serios pentru CFR. Trenurile au inclusiv WI-FI

Dacă anul acesta un singur tren electric a fost produs la Craiova, în 2015 numărul va creşte la patru, iar în 2016, la opt. În cazul în care autorităţile din România nu îşi vor manifesta interesul pentru achiziţionarea de rame electrice Hyperion, Softronic îşi va indrepta atenţia către piaţa internaţională, în special către Turcia, a explicat Ionel Ghiţă.

„În ceea ce priveşte raportul calitate-preţ şi mentenanţa, suntem cei ma buni din Europa. În Europa de Est suntem unicul producător de trenuri electrice”, a afirmat preşedintele Softronic. „Avem tehnologie de înaltă clasă, avem tot ce trebuie să invadăm Europa cu produsele noastre”, a adăugat el.

Trenul “Hyperion” este primul tren electric fabricat în România care atinge 160 de kilometri pe oră. Astfel, dacă infrastructura i-ar permite, Hyperion ar putea să parcurgă distanţa Bucureşti – Braşov în numai o oră, iar Bucureşti – Constanţa, în mai puţin de două ore.

Trenul are 4 vagoane, din care două vagoane motoare, reversibile. Capacitatea de transport este de 180 de locuri, iar confortul interior este comparabil cu cel al oricărui tren modern.

Pentru Hyperion, Softronic Craiova, singura fabrică de locomotive din Sud-Estul Europei a accesat fonduri europene, valoarea proiectului fiind de circa 14 milioane de lei.

Sursa: Adevarul

Similar Posts