Iată o rută de 66 de mile în munții vestici ai Norvegiei. Este o rută proiectată în așa fel încât să se încadreze în peisajul spectaculos al munților, și să ofere cât mai multe facilități, și accesibilitate turiștilor care doresc să admire spectacolul naturii din platoul Trolligsten, care în traducere liberă înseamnă „Scara Trolilor”.
Ruta pornește dinspre Fiordurile Norvegiei și traversează munții de altfel accesibili doar pe timpul verii, fără a avea de altfel trasee ușoare. La poalele muntelui se află un restaurant cu priveliște spre râul ce traversează munții, o construcție din beton, oțel și sticlă, o galerie și multiple pavilioane din materiale ce se încadrează în peisajul din jur. Un bloc de piatră marchează începutul traseului care apare sub forma unei serii de cărări și scări în zig zag ce traversează pasul muntos și râul acestuia, din loc în loc fiind amplasate terase așezate pe piloni de oțel, de unde se poate admira un întreg spectacol al naturii.
Proiectul a fost conceput de arhitecții de la Reiulf Ramstad. Este una din cele mai vizitate rute montane din Norvegia și este amplasată cu grijă într-una din cele mai spectaculoase zone ale naturii, pe versantul vestic muntos al Norvegiei. Arhitecții de la Reiulf Ramstad, au reușit să încadreze proiectul lor din sticlă și oțel în peisajul din jur,în așa fel încât spectacolul naturii să nu fie deranjat cu nimic,iar materialele folosite sunt materiale ce nu afectează mediul înconjurător.
Iată unde se află: Romsdalen – Geiranger Fjord, Norway
Programul : National tourist routes project
Clientul: Administrația Norvegiană a drumurilor Proiectul a primit premiul I pentru arhitectură peisagistică în 2004
Architectii proiectului aparținând firmei Reiulf Ramstad Architects, Oslo Norway (RRA): Reiulf Ramstad, Christian Skram Fuglset, Espen Surnevik, Anja Strandskogen, Nok Nimakorn, Atle Leira, (Christian Dahle, Lasse Halvorsen, Helge Lunder, Karen Selmer, Tia Ginard Adover).
Proiectul a fost executat de : Dr Techn. Kristoffer Apeland AS, Oslo Norway și a fost construit între anii 2005-2012 (durata de 6 ani), cu deschiderea oficială a traseului turistic în 2012 Suprafața construită este de 800 m2 atât drumul cât și toate construcțiile aferente cu un baraj ce se extiinde pe o suprafață de 950 m2.