Mocănița de pe Valea Hârtibaciului din Sibiu este funcţională şi are un succes uriaş. Tu știai de ea?

Valea Hârtibaciului reprezintă o zonă etno-culturală specifică, dominată de așezările săsești de aici: Agnita, Alțâna, Iacobeni,Hosman, Cașolț, Nocrich şi tot pe Valea Hârtibaciului a fost exploatată din 1898 până în 2001 calea ferată îngustă Sibiu–Agnita–Sighișoara, odinioară cea mai lungă cale ferată îngustă din România.
Mocănița de pe Valea Hârtibaciului din Sibiu este funcţională şi are un succes uriaş. Tu știai de ea?

FOTO: Asociația „Prietenii Mocăniței”/Facebook

Asociația „Prietenii Mocăniței”, o echipă de voluntari din Sibiu, a reușit să refacă o parte a traseului mocăniței de pe Valea Hârtibaciului organizând deja primele plimbări pentru turiști. Cererea a fost peste aşteptări astfel că se vor mai organiza călătorii pe 11 şi 12 iunie.

Istoria refacerii traseului mocăniţei de pe Valea Hârtibaciului nu a fost tocmai lipsită de peripeţii.

În 2001 linia de cale ferată a fost declarată închisă oficial, iar în 2007 s-a încercat lichidarea și vânzarea acesteia la fier vechi. Acesta este momentul în care a intervenit Asociația „Prietenii Mocăniței” care au reuşit să o treacă linia pe lista monumentelor istorice.

Voluntarii Asociației „Prietenii Mocăniței” nu sunt de specialitate. Au profesii diferite începând de la programatori la economişti, şoferi, ingineri, însă toţi s-au unit mânaţi de acelaşi gând: salvarea liniei ferate vechi şi refacerea traseului mocăniţei .

Claudia Pamfiloiu, un voluntar de profesie economist, a fost să învețe cum se repară șinele în Marea Britanie, la traininguri.

Unii voluntarii au venit chiar din Germania, America sau Vietnam că să schimbe o traversă, să cosească iarba de pe șine sau să vopsească un vagon.

În urmă cu doi ani au reușit să obțină patru vagoane pe care le restaurează, multe dintre unelte improvizându-le singuri.