Windows 7 a fost un succes extraordinar pentru cei de la Microsoft, însă nu putem spune acelaşi lucru şi despre Windows 8 care a fost plin de erori şi a ridicat multe nemulţumiri în rândul utilizatorilor. Din aceste două experienţe Microsoft a învăţat şi s-a hotărât să treacă la o nouă etapă, o nouă era cu noul produs, denumit neoficial, Windows 9.
Microsoft vrea să prezinte o nouă versiune de sistem de operare pentru telefoane, o versiune adresată, în special, oamenilor de afaceri.
“Cu Windows 8, Microsoft a încercat să satisfacă clienţii, persoane fizice printr-un mediu touch, însă a scăpat din vedere business-urile”, declară Al Gillen, analist la IDC.
“Windows 8 a fost, în mod clar, creat mai mult pentru persoane fizice. Companiilor nu le-a experienţa necesară unei utilizări rapide, fără o curbă mare de învăţare. Aşa că Microsoft trebuie să se asigure că Windows 9 este foarte bun pentru segmentul enterprise”, a adăugat Gillen.
Cea mai evidentă este interfaţa cu utilizatorul. Când Windows 8 a ieşit, în octombrie 2012, mulţi utilizatori au fost şocaţi, nu doar datorită interfeţei tactile radical diferite, numită Modern, ci, şi de aplicaţiile care nu aveau caracteristici cheie, familiare cum ar fi butonul Start şi meniul.
Utilizatorii s-au plâns că procesul de comutare între interfaţa şi desktopul tradiţional a fost greoi şi neregulat.
Zvonurile spun că Windows 9 va fi disponibil gratuit pentru cei care au cumpărat Windows 8 sau 8.1 pentru a-şi răscumpăra eşecul referitor la software.
Această ofertă însă nu se aplică şi celor care au cumpărat un Windows 7 sau XP.
Microsoft recunoaşte greşelile pe care le-a făcut cu Windows 8, şi încearcă să se ofere un program de upgrade gratuit, alături de o interfaţă schimbată.