Susanul poate aduce multe beneficii organismului. Tu cât de des consumi seminţe de susan?

Seminţele de susan pot fi consumate în diverse preparate sau ca şi ulei, pisate. Seminţele de susan sunt foarte hrănitoare, iar pentru terapii se folosesc frunzele de susan, din care se prepară un decoct.

Susanul poate aduce multe beneficii organismului. Tu cât de des consumi seminţe de susan?

Susanul îşi are originea în regiunile tropicale. Acesta în Africa este cunoscut sub numele de „benne” ceea ce înseamnă noroc. Tulpina de susan poate ajunge chiar şi la 1,5 metri înălţime. Frunzele, care acoperă planta de sus şi până jos, sunt dantelate.

Capacitatea nutritivă a seminţelor de susan este extrem de ridicată

1. Au mai mult calciu decât laptele
Seminţele de susan conţin o mare cantitate de calciu fără ca acesta să aibă efectele negative pe care laptele îl are. Astfel că, o cană de lapte va furniza aceeaşi cantitate de calciu pe care o furnizează un sfert de cană de seminţe de susan.

2. Conţin lignani
Seminţele de susan au mari cantităţi de sesamină şi sesamolină ce aparţin unui grup de fibre binefăcătoare, numite lignani. Linganii sunt foarte buni în micşorarea colesterolului. De asemenea, ajută la prevenirea hipertensiunii. În schimb, sesamolul protejează împotriva deteriorării ADN-ului iar sesamina protejează ficatul împotriva deteriorării oxidative.

3. Sunt o sursă excelentă de fosfaţi
Acestea sunt foarte bune pentru organism deoarece micşorează colesterolul din sânge şi astfel îmbunătăţesc sănătatea inimii.

4. Conţin multe proteine.
Seminţele de susan conţin aminoacizi. Aceştia sunt esenţiali şi ajută la realizarea unor proteine complete. Au mai multe proteine decât nucile, 100 g de seminţe de susan având 18 g de proteină.

5. Sunt o excelentă sursă de cupru şi mangan
Cuprul ajută sistemul imunitar fiind un puternic antioxidant. De asemenea, este antiinflamator. Cel mai adesea, cuprul este utilizat de către enzimele care construiesc ţesutul conjunctiv. Manganul este un nutrient important pentru oase şi pentru diverse sisteme enzimatice din corp.

Seminţele de susan sunt benefice în bolile respiratorii, în afecţiuni intestinale ca diareea şi dizenteria, în deranjamente ale ciclului menstrual, în infecţii urinare. Seminţele de susan alină în suferinţe precum hemoroizii, constipaţiile, indigestiile.

Cuprul din compoziţia seminţelor de susan are un rol vital în absorbţia fierului, ajutând astfel la prevenirea şi tratarea anemiei.
Acesta din păcate, însă nu este utilizat prea des în bucătăria noastă.

Iată câteva modalităţi de preparare şi consum

Pentru a profita de ceea ce îţi oferă susanul acesta trebuie consumat crud.

Îl puteţi utiliza în salate, creme, dulciuri, lapte. De asemenea, se poate utiliza și uleiul de susan, care are aceleaşi proprietăţi ca susanul crud.