Opt obiceiuri zilnice care îţi afectează sănătatea

Adevărul este crunt: o mare parte a populației își pune în pericol sănătatea prin gesturi conștiente, zilnice, unele dintre ele considerate benefice. Astfel, deși nu se confruntă cu nicio afecțiune gravă, oamenii ajung să își pericliteze starea de bine prin obiceiuri pe care le cultivă cu sfințenie.

1. Te opreşti din strănut
Când îţi închizi gura sau te ciupeşti de nas pentru a te împiedica să strănuţi se crează o presiune intracraniană mare. Fluxul de sânge către creier este întrerupt, iar vasele de sânge şi ţesutul nervos sunt comprimate, lucru poate duce la dureri de cap, la deteriorarea vaselor și chiar la apariţia unor probleme de auz.

2. Folosirea parfumului
Parfumurile sunt de cele mai multe ori create din substanţe sintetice, deoarece sunt mult mai ieftine şi au arome mult mai puternice decât uleiurile naturale. Aceste substanțe pot provoca ameţeală, greață, somnolență, pot să irite ochii, gâtul și pielea. Înlocuiţi parfumurile cu uleiurile esențiale sau aplicaţi-le într-o cameră bine aerisită.

3. Folosirea telefonului înainte de a merge la culcare
Folosirea luminii artificiale noapte suprimă producţia hormonului numit melatonină, responsabil de reglarea vederii. O cantitate scăzută de melatonină poate să ducă la apariţia depresiei, a cancerului, a obezităţii, a bolilor de inimă şi la slăbirea sistemului imunitar. Alegeţi să mergeţi la somn mai devreme pentru a vă îmbunătăţii sănătatea.

4. Depozitarea mâncării în recipiente de plastic Multe cutii din plastic conțin substanțe chimice cum ar fi ftalatul și bisfenolul, care ajută la menținerea flexibilității lor. Însă dacă alimentele sunt păstrate în astfel de recipiente de plastic pentru mai mult timp, substanţele pot să se infiltreze în alimente, ceea ce duce la afectarea sistemului endocrin.

Depozitaţi alimentele în recipiente de sticlă, oţel inoxidabil sau material ceramic.

De asemenea, acordați atenție şi simbolurilor imprimate pe recipiente, deoarece furnizează informații utile despre utilizarea lor.

5. Spălatul pe dinţi imediat ce ai mâncat
Stomatologii recomandă spalatul pe dinți la cel puțin 30 de minute sau chiar o oră după ce ați mâncat. Alimentele și băuturile – în special cele care sunt foarte acide – au efecte asupra smalțului dintelui, precum și a stratului sub acesta (dentină). Mișcarea periuței de dinți „împinge” acidul mai adânc și mai aproape de dentină, lucru care poate duce la o sensibilitate extremă a dintelui și la deteriorarea smalțului.

6. Utilizarea frecventa a săpunului antibacterian
Pe suprafaţa pielii se află şi un număr mare de bacterii folositoare care au rol de a o proteja. Prin folosirea frecventă a săpunului antibacterian, putem să distrugem şi aceste bacterii, ceea ce poate determina ca bacteriile dăunătoare să ne afecteze pielea. Dermatologii recomandă utilizarea săpunului antibacterian în cazul tăieturilor şi a zgârieturilor. Nu-l utilizați însă mai mult de două ori pe săptămână.

7. Purtarea blugilor prea strânşi
Deși sunt la modă, blugii prea strânşi exercită o presiune constantă pe piele și asupra terminațiile nervoase, lucru care poate provoca disconfort. În plus fluxul redus de aer către picioare poate provoca mâncărime și furnicături.

8. Consumul sucurilor din fructelor proaspăt stoarse
Contrar opiniei majoritare ar trebui să ştiţi că sucul de fructe proaspăt stoarse este bun dar numai în cantități mici. În cazul anumitor boli, sucurile fac mai mult rău decât bine. De exemplu, sucul de struguri nu este recomandat pentru persoanele supraponderale sau cu diabet zaharat. În plus, sucurile sunt alergeni puternici. Chiar şi când le daţi copiilor suc proaspăt stors întrebaţi mai bine medicul înainte, şi daţi-le o cantitate mică.