Iată cel mai simplu sfat pentru oricine vrea să slăbească sau să mănânce sănătos

La fiecare câțiva ani, o altă dietă pare a fi ultimul răcnet. Capriciile alimentare vin și se duc în fiecare zi. Mergi și încercă să urmezi toate sfaturile de care ai auzit: mănâncă puține grăsimi, renunță la zahăr, mănâncă ca un om al peșterilor, adoptă o dietă vegan, renuntă la gluten și la lactate, măsoarăți indicele glicemic, etc. Vei rămâne doar cu apă – și, poate, spanac. Cele mai multe diete permite spanac.

9565390

Cel mai bun sfat este de a ignora vocile “experților”. Michael Pollen a spus cu câțiva ani în urmă: “Mănâncă alimente. Nu prea mult. În cea mai mare parte vegetale…”

Mark Bittman, un adevărat susținător al unei diete sănătoase a declarat pentru The New York Times, că sarea, grăsimile și zahăr reprezintă de fapt adevărata problemă.

Aproape toate produsele alimentare nesănătoase, adică produsele cu cele mai mari conținuturi de grăsimi, zahăr și sare se găsesc în magazine în mod preambalat în cutii sau saci, spre deosebire de cele sănătoase pe care le luam din natură, din pamânt sau de pe pomi.

Pollan a recomandat ca oamenii să evite “orice aliment pe care stră-stră-bunica ta nu l-ar recunoaște ca hrană”, și mai ales să evitați în supermarketuri standurile cu mâncare precongelată.

Bittman are un mesaj similar, dar el merge un pas mai departe, încercând să promoveaze un program național pentur o alimentație sănătoasă. Nu trebuie să ne amăgim în schimb dacă observăm etichete ale unor produse care ne sugerează de exemplu o cantitate redusă de zahar sau chiar absentă în acestea, chiar dacă în subconștient credem că acestea sunt parte a unei diete sănătoase.

Zahărul și alți îndulcitori calorici sunt într-adevăr un factor major în creșterea în greutate. “Zahărul nu este dușmanul, sau nu este singurul dușman”, scrie Bittman. “Inamicul este hrana supraprocesată, inclusiv zahărul.”

Nu putem ignora faptul că presați de timp, și de bani, mulți oameni evită să mănânce sănătos. Dar ce putem face cel puțin, este să începem să ne gândim la ceea ce în mod clar Bittman numește “mâncare adevărată”, și să încercăm să evităm produsele foarte frumos ambalate din hypermarket-uri care de cele mai multe ori sunt nesănătoase pentru noi.