De ce este diferit SEO pentru un magazin online in comparatie cu alte tipuri de site-uri?

In timp ce bazele pentru SEO tehnic sunt cam la fel pentru toate industriile, SEO pentru e-commerce aduce in lumina niste aspecte tehnice destul de unice care nu sunt valabile pentru alte tipuri de site-uri.

Problema de baza include referinta la cum sa ne descurcam cu navigarea in straturi, cum sa faci fata problemelor de continut duplicat, diferite probleme de sortare, probleme de crawling, etc. Cantitatea de aspecte tehnice demne de luat in considerare sunt de infinit de ori mai multe in cazul unui tip de magazin online gen Magento in comparatie cu cantitatea de aspecte pe care trebuie sa le verifici pe un blog WordPress.

In primul rand, Google are ghiduri specifice pentru evaluarea calitatii unor magazine online in comparatie cu cele pentru site-uri de prezentare, blog-uri etc. In primul rand, Google are evaluatori de calitate care de fiecare data cand lanseaza algoritmuri de update-uri precum Panda sau Penguin, sau face orice alte tipuri de schimbari de algoritm, Google are nevoie sa stie daca schimbarea facuta afecteaza intr-un mod pozitiv sau negativ experienta utilizatorilor.

Tocmai de aceea, Google are o armata de evaluatori de calitate. Acestia sunt persoane care acorda rating-uri paginilor web. Ei primesc instructiuni specifice intr-un document cuprinzator pentru a sti cum sa evalueze fiecare tip de site in parte pe care le vad in rezultatele de cautare.

Bazandu-se pe rating-ul acordat de aceste persoane, inginerii de la Google rafineaza apoi algoritmul lor si acorda acestor persoane o noua versiune pentru care sa ofere un rating in vederea obtinerii unor rezultate mai bune. Acesta este un proces care dureaza la infinit si se afla in spatele tuturor schimbarilor semnificative in rank-urile pe care le vedeti de-a lungul timpului.

Main content-ul trebuie sa se bazeze pe informatii de calitate iar produsele sa aiba un continut unic pentru care magazinul online va primi din partea Google un ranking mai inalt. Scopul unui magazin online este acela de a permite utilizatorilor sa cumpere dar, inainte de toate trebuie sa se tina cont ca pagina pe care navigheaza un potential client este facuta in mod special pentru acestia. Primul lucru cu care vin in contact pe pagina trebuie sa fie continutul si informatiile cat mai descriptive legate de produsul pe care doresc sa il achizitioneze si apoi sa li se aduca la cunostinta optiunea de a cumpara.

De asemenea, recenziile joaca un rol foarte important in decizia de cumparare care trebuie sa fie de calitate si relevante pentru produsele care se afla pe o anumita pagina. Desigur, nu va fi necesar sa bati din poarta in poarta pentru a convinge 600 de clienti sa scrie 600 de review-uri in magazinul tau online dar cel putin poti sugera acest lucru in urma procesului de vanzare. Nu vor lasa toti review, dar cele care vor fi scrise pe pagina magazinului tau online ii vor ajuta pe cei care nu se pot decide daca sa cumpere sau nu sa cantareasca opiniile celor care au cumparat cu incredere.

Exista mai multe nuante de gri in ceea ce priveste rating-ul de cea mai inalta calitate si cel mai prost pe care il poate primi un site. De exemplu, daca ai incercat vreodata sa rankezi un cuvant cheie si nu ai reusit este deoarece Google ofera un ranking diferit pentru fiecare tip de cuvant de cautare in functie de popularitatea lor.

            Tocmai din acest motiv este atat de diferit modul in care se aplica tehnicile SEO in mod diferit in cazul magazinelor online. Dar ceea ce putem sa invatam de aici este faptul ca indiferent de scopul final, content-ul urcat pe pagini trebuie sa fie de calitate si original. Google incurajeaza acest tip de continut si te va ajuta sa obtii un rating mai bun dar si o pozitionare mai buna pe motoarele de cautare.

            Oricat de mult ai incerca sa obtii un scor perfect nu vei reusi niciodata. Pe internet sunt sute de site-uri care testeaza diferite aspecte ale site-ului tau si care iti identifica o mie si una de probleme care trebuie rezolvate urgent. Mai important este sa te bazezi pe continut de calitate, o viteza de incarcare foarte buna a site-ului tau si sa rezolvi cat mai multe dintre problemele cu care te confrunti pe site-ul tau. Prima impresie conteaza foarte mult si la fel de mult conteaza si experienta utilizatorului, asadar, asigura-te ca in primul rand aceste aspecte sunt indeplinite si completeaza totul cu continut de calitate.