Dupa cum bine stii, este recomandat sa cercetezi putin inainte de a plati un anumit produs sau serviciu, mai ales daca acesta este scump sau daca vei fi nevoit sa-l achizitionezi saptamanal/lunar. Acelasi lucru se aplica si atunci cand vrei sa angajezi o agentie marketing online.
O astfel de agentie implica mai mult decat un singur cost, in primul rand. Aceasta are nevoie de bugetul de marketing pe care il va aloca dezvoltarii afacerii tale, precum si de bugetul necesar salariilor persoanelor care vor face munca din spatele dezvoltarii, dupa cum s-ar spune.
Date fiind costurile implicate, este esential sa stii cum anume functioneaza o agentie de marketing!
Cum functioneaza o agentie marketing online?
Aceasta intrebare este o problema in ziua de azi, in special din cauza faptului ca exista agentii de marketing care pretind ca pot oferi rezultate incredibile intr-un timp foarte scurt si cu un buget relativ mic. Este de la sine inteles ca modul de functionare al acelor agentii nu este unul tocmai standard – in ochii motoarelor de cautare precum Google, acel mod de functionare/operare poate fi chiar impotriva regulilor.
In schimb, o agentie marketing online care face lucrurile ca la carte si care iti poate dezvolta cu adevarat afacerea (si prezenta acesteia) in mediul online, functioneaza in felul urmator:
- Prezinta procese clare si implementeaza strategii care au efect cu adevarat, precum strategii de social media, SEO, content marketing si de publicitate digitala;
- Totodata, o agentie marketing online se ocupa si de aspecte mai traditionale ale marketing-ului. Mai exact, aceasta deseori isi invata clientii cum sa comunice cu utilizatorii/clientii, cum sa administreze reclama negativa si asa mai departe;
- La capitolul social media si nu numai, se urmeaza proceduri clare, tintite spre obiective concrete – gasirea audientei afacerii tale, interactionarea cu aceasta, stabilirea autoritatii afacerii si valorilor oferite de aceasta, strategii de networking si asa mai departe;
- La capitolul SEO, cuvintele cheie sunt doar inceputul. In cazul unei agentii de marketing de succes, principalele aspecte SEO tin de utilizarea corespunzatoare a cunostintelor tehnice privind website-ul afacerii tale, precum si implementarea de strategii off-page intr-un mod corespunzator;
- Descoperirea mai multor moduri prin care poti furniza informatii despre afacerea ta utilizatorilor/clientilor tai – articole de blog, oferte promotionale, clipuri video, carti in format electronic si asa mai departe.
Acestea sunt lucrurile de baza aplicate de obicei de o agentie marketing online care stie cu adevarat ce face, dupa cum s-ar spune. Crearea de continut online si implementarea de cuvinte cheie, desi aspecte extrem de importante, sunt doar inceputul – si nicidecum de ajuns pentru a pune la punct o strategie de succes.
Vrei sa colaborezi cu o agentie care cerceteaza pentru tine?
Rar gasesti agentii de marketing care sunt pregatite sa cerceteze in locul tau – mai exact sa iti ofere toate detaliile necesare unui inceput de colaborare ca atare. Mai mult decat atat, la fel de rar gasesti agentii care sa realizeze un audit al website-ului afacerii tale, pentru a-ti spune exact unde te afli in online!
O astfel de agentie este The Markers – o echipa cu experienta, cu proceduri clare in spate, dar care nu fuge de lucruri noi, mai ales atunci cand acestea pot aduce beneficii unui client!