Thailanda cunoscuta noua mai ales datorita paradisului exotic, a lansat probabil cea mai buna campanie impotriva fumatului.
Realizata de catre Ogilvy Thailanda, campania care nu a fost deloc costisitoare, a avut un impact mediatic imediat. Realizarea ei s-a facut cu ajutorul a doi copii, si a unor biletele de hartie.
Cei doi copii mergeau pe strada si incercau sa abordeze persoanele care fumau, cerandu-le un foc, pentru a-si aprinde si ei tigara.
Toti adultii care erau abordati, ii priveau neincrezatori si incepeau sa ii mustre, spunandu-le copiilor ca fumatul este daunator, provoaca moarte, imbatranire prematura, cancer.
Invariabil copiii ii intrebau atunci- “Dar tu de ce fumezi?” oferindu-le adultilor un bilet pe care era scris mesajul “Iti faci griji pentru mine, dar la tine de ce nu te gandesti?”, iar alaturat aparea numarul de telefon al unei agentii care se ocupa cu consilierea persoanelor care doresc sa renunte la fumat.
Lucrul cel mai interesant este acela ca niciunul dintre adulti nu a aruncat biletelul, ci au aruncat tigara, centrul de consiliere anuntand o crestere cu peste 40% a persoanelor care au apelat la ei, in urma difuzarii spotului publicitar.
Campania a fost premiata cu bronz la Cannes Lions International, cel mai mare festival de publicitate din Europa.
ShareThis.ro va recomanda sa va lasati de fumat.