Nucile îmbunătăţesc nivelul colesterolului şi sănătatea inimii

Consumă în fiecare zi nuci şi vei putea observa îmbunătăţiri reale ale nivelului colesterolului. De asemenea acestea reduc riscul apariţiei bolilor cardiace. Doctorandul Joan Sabate şi colegii săi de la Universitatea Loma Linda din California, au luat date din 25 de studii privind consumul de nuci, și iată ce au descoperit.

2149145

Fără ca participanţii să primească medicamentaţie ci doar migdale, alune, nuci pecan, fistic, nuci, nuci de macadamia şi arahide, studiul a reuşit să dovedească o scădere cu 5,1 % concentraţia colesterolului.

La fel ca şi colesterolul, şi trigliceridele au înregistrat o scădere majoră, cu 10,2%, asta numai în rândul persoanelor cu un nivel crescut iniţial de trigliceride.

Acest lucru demonstrează că e bine ca nucile să fie incluse în diversele diete terapeutice pentru ca nivelul de colesterol să fie scăzut, îmbunătăţit.

Persoanele care includ zilnic în dietă nucile, alunele sau migdalele au un risc mai mic de a suferi de boli cardiovasculare, de diabet şi de cancer.

Câte nuci ar trebui să mănânci zilnic?

Asociaţia Americană a Inimii recomandă patru porţii de nuci nesărate pe săptămână. O porţie înseamnă aproximativ 45 de grame. Acestea pot fi diversificate: migdale, alune, caju, etc. Conţin şi multe calorii, iar dacă mănânci multe te poţi îngrăşa serios. Cheia este moderaţia, nu consuma mai mult de 70 de grame pe zi.