Lactatele degresate pot fi periculoase

Lactatele sunt înlocuite de cele mai multe ori în dieta noastă cu cele degresate, asta datorită intoleranţei la lactoză, acneei sau alergiilor şi sensibilităţilor crescute.

Lactatele degresate pot fi periculoase

Chiar dacă avem motive să credem că laptele integral, iaurtul gras, smântâna şi brânzeturile foarte grase sunt mai dăunătoare decât alternativele lor cu un conţinut scăzut în grăsime, acest lucru nu este adevărat.

Iată şi de ce.

Produsele lactate dietetice sau degresate au un conţinut crescut de cazeină

Ce este cazeina? Este o proteină lactată adezivă greu digerabilă de către oamenii adulţi. Pentru nou-născuţi aceasta este uşor digerabilă datorită unei enzime specifice creată special în perioada de alăptare. Însă adulţii nu produc renina şi acesta este motivul pentru care produsele lactate pot provoca diverse tulburări digestive.

Grăsimea saturată nu este dăunătoare sănătăţii

Moda dietelor cu un conţinut scăzut în grăsimi a început să încă din anii ’70. Însă sănătatea noastă nu a fost îmbunătăţită, ba mai mult, rata bolilor de cord şi a obezităţii a crescut începând cu 1990, chiar dacă consumul de grăsimi a scăzut.

Lactate cu un conţinut ridicat de grăsimi au un conţinut scăzut de proteine

Oamenii sensibili la proteinele lactice, pot tolera aceste produse mult mai bine. Oamenii care au în general probleme cu lactatele reacţionează la lactoză sau la proteinele din lapte şi nu la grăsimile din lapte. Pot fi consumate smântâna şi untul deoarece au un conţinut scăzut de proteine.

Produsele lactate cu un conţinut ridicat de grăsimi au un gust mai bun

Ţi minte mustăţile laptelui proaspăt muls de la vaca bunicii? Acel lapte era extrem de gustos şi săţios, asta datorită grăsimii.

Produsele lactate dietetice sau degresate au un conţinut crescut de zer

Chiar dacă lactoza, glucidul care apare în mod natural în lapte, are un indice glicemic mic astfel încât nu ridică nivelul glicemiei din sânge, nivelul insulinei din organism creşte datorită proteinelor din zer. Nivelul ridicat de insulină poate destabiliza nivelul glicemiei din sânge şi poate produce uşoare dereglări hormonale.

Deci, cu cât conţinutul de grăsimi este mai scăzut cu atât conţinutul de proteine este mai ridicat.

Ceea ce este foarte important de reţinut este că zahărul şi carbohidraţii rafinaţi cresc nivelul glicemiei şi pun sănătatea în pericol. Astfel că este important să eviţi produsele lactate degresate şi îndulcite, precum iaurturile cu fructe fără grăsimi sau laptele cu ciocolată fără grăsimi.