Se pare că zilele când băncile ne trăgeau în piept cu diverse comisioane sunt pe cale să dispară.
Potrivit unui ordin al Autorităţii Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), băncile vor fi obligate să afișeze la vedere pe ecranul bancomatului, comisionul perceput atunci când un client doreste să folosească bancomatul.
În aceste condiții, clienții pot opta să nu continue tranzacția dacă comisionul perceput de bancă este prea mare.
Acest lucru se întâmplă mai ales atunci când se folosesc carduri emise de alte bănci decât cea de la care se încearcă efectuarea unei tranzacții.
Patronatele bancare au încercat să împiedice aplicarea acestei legi şi s-au plâns că afişarea valorii comisioanelor le impune costuri foarte mari. Între timp însă, multe bănci au crescut comisioanele.
“Ordinul reglementează obligațiile prestatorilor de servicii, care efectuează operațiuni de plată prin intermediul cardurilor de debit și a cardurilor de credit la terminalele ATM, de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, taxelor și oricăror altor tipuri de costuri pe care trebuie să le suporte consumatorul în legatură cu contractul de prestări servicii.
Astfel, pe ecranul video al monitoarelor specifice terminalelor ATM, vor fi înscrise, în ordinea operațiunilor efectuate de către consumator, toate informatiile legate de costurile tranzacției (în sumă exactă), dându-i acestuia posibilitatea de a renunța asupra efectuării acesteia sau a oricăror operațiuni ce presupun eliberare de numerar, transfer din cont, plată facturi, sau oricare alte servicii solicitate în mod expres de către consumator și efectuate prin intermediul ATM”, informează site-ul ANPC.