Cumpararea unei masini second hand: 10 sfaturi pentru a nu te lasa pacalit

Cumpararea unei masini second hand: 10 sfaturi pentru a nu te lasa pacalit

Cu masinile second hand obtii oferte bune, iata cum sa eviti inselatoriile datorita a 10 sfaturi simple pe care oricine le poate pune in practica inainte de a cumpara.

10 sfaturi pentru a cumpara o masina uzata si ce trebuie sa faceti pentru a nu fi inselat este ceea ce este necesar pentru a nu fi prins de indoieli. Teama de a cumpara o masina second hand care ascunde defecte este legitima, atat de mult incat in ultimii ani atat dealerii, cat si companiile care opereaza online s-au organizat pentru a furniza masini in stare buna.

Este adevarat ca este mai bine sa preferati achizitia de la un vanzator profesionist decat de la o persoana fizica, deoarece in caz de probleme se aplica Codul Consumatorului, care prevede un regim de garantii sporite la articolele 128 si urmatoarele. Cu toate acestea, trebuie spus ca putini vanzatori necinstiti insala clientii ajustand contorul de parcurs, o operatiune dificila pentru persoana fizica, asa cum s-a intamplat cu putin timp in urma la Milano. Pe de alta parte, un caz unic in Italia este cel al BruBrum pe care l-am vizitat in urma cu ceva timp, cu masini second hand reconditionate si certificate datorita unui proces care pleaca de la caroserie, trecand prin interioare si mecanica.

Avand in vedere complexitatea subiectului, ne bazam pe decalogul Uniunii Nationale a Consumatorilor, care a rezumat efectiv sfaturile pentru cumpararea unei masini second hand.
10 sfaturi pentru a cumpara o masina uzata fara a insela

Iata, deci, cele 10 sfaturi utile pentru a cumpara o masina second hand, in deplina siguranta.

In general, intre dealer, showroom auto si atelier, este mai bine sa alegeti dealer-ul care de obicei este capabil sa garanteze o organizare completa: nu doar vanzari, ci si atelier, asistenta si asa mai departe. Cu toate acestea, nu este intotdeauna usor sa identifici subiectele autorizate de case, asa ca este bine sa te intrebi. De asemenea, este adevarat ca atelierele cunosc viata masinii, astfel incat isi pot da o parere asupra fiabilitatii modelului de vanzare.

Atunci cand alegeti o masina, trebuie sa tineti cont de faptul ca nu exista o lista neagra de modele de evitat. Vehiculele moderne sunt structurate pentru aproximativ 350.000 de kilometri de kilometraj si 18 ani de viata. Acesta este ciclul lor maxim de viata. Deci o masina uzata trebuie sa fie bine intretinuta, cu verificari regulate si asa mai departe.

Un ajutor suplimentar in alegerea unei masini vine din standardul UNC DOC 01, util pentru a verifica daca pretul de vanzare este intr-adevar accesibil si daca cumparati de la un vanzator profesionist (dar chiar daca cumparati de la o persoana fizica va putem ajuta!) .

Daca cumparati de la o persoana fizica, odata ce ati ales masina de cumparat, aveti grija sa nu existe credite ipotecare si opriri administrative. Pentru a afla, trebuie doar sa cereti un certificat de la

Registrul Public Auto, PRA. Acest lucru se poate face personal, prin internet sau prin intermediul agentiilor specializate. Atentie insa, timpul trece de multe ori intre momentul in care Equitalia isi declanseaza ,,falcile” si inregistrarea retinerii administrative de catre PRA. Si tocmai in acest interval o persoana fizica poate incerca sa-si vanda masina, profitand de faptul ca arestarea nu a fost inca inregistrata. Oricine cumpara o masina in arest o mosteneste: adica nu o poate conduce pana cand vechiul proprietar si-a rectificat pozitia. De asemenea, este important sa verificati carnetul de intretinere. Un document obligatoriu, furnizat de proiectant, care trebuie sa raporteze, in ordine progresiva, interventiile efectuate de-a lungul anilor.

In caz de defecte: daca masina a fost achizitionata de un profesionist, cumparatorul are dreptul la ceea ce legea numeste garantia legala de conformitate, care prin lege dureaza 24 de luni. In acesti doi ani, cumparatorul este garantat impotriva defectelor de conformitate: are dreptul ca autovehiculul sa fie conformat conditiilor de livrare, prin reparatie. Daca, in schimb, prejudiciul este prea grav sau reparatia este prea costisitoare pentru a fi convenabila, contractul poate fi si reziliat: cumparatorul returneaza masina, vanzatorul returneaza banii, minus valoarea echivalenta cu distanta parcursa. Aceste reguli se aplica si in cazul in care cumpar o masina second-hand de la un dealer dar garantia poate fi limitata la un an (trebuie sa fie inscrisa pe contract, in caz contrar este valabila doi ani).

Reamintim ca Codul Consumatorului prevede o reala ierarhie a remediilor pentru neconformitate, indiferent daca autoturismul este achizitionat nou sau folosit: eliminarea defectiunii, reducerea pretului, inlocuirea autovehiculului cu unul identic, rezilierea contractului.

Daca defectul se refera la o masina achizitionata de la persoane fizice, atunci nu este valabil Codul Consumatorului, ci Codul Civil, deci vanzatorul este obligat sa ofere cumparatorului un produs fara defecte.

In caz de probleme, instanta competenta este intotdeauna cea a consumatorului. Deci, daca cumparatorul este din Milano si vanzatorul din Reggio Calabria, hotararea se va tine la Milano. Unele contracte de vanzare pot avea clauza ca instanta competenta este cea a vanzatorului: este o clauza abuziva, interzisa de lege. Cei care o introduc risca penalitati.

Clauza vexatorie nu anuleaza contractul, dar daca este judecata ca atare, doar clauza decade. In plus, cumparatorul pagubit are dreptul de a contacta Autoritatea Antitrust, care va declansa o ancheta, fara niciun cost pentru consumator iar profesionistul sanctionat va plati amenzi mari.

Sfatul final: daca suna prea bine pentru a fi adevarat, atunci nu este adevarat.

Sursa articol: tractari auto. Citeste si Pregatirea masinii pentru toamna