Calitatea anvelopelor conteaza mai mult decat crezi

Calitatea anvelopelor conteaza mai mult decat crezi

author
4 minutes, 28 seconds Read

In multe cazuri, cand dorim sa cumparam ceva anume, putem alege atat intre variantele noi cat si cele deja folosite, numite second-hand, rulate sau reasamblate, de la un caz la altul si de la un domeniu de activitate la altul. Si, in anumite cazuri, precum atunci cand vorbim despre anvelope, pot exista si alte variante, precum cele resapate.

Cei ce au experienta ca si soferi, stiu ca in procesul de obtinere a unei performante cat mai mari a unei masini, alaturi de un nivel de confort si siguranta sporite, niciun element al masinii nu trebuie neglijat. Astfel, si alegerea anvelopelor de catre cei ce isi doresc cele mai bune rezultate, trebuie facuta cu grija. Fara indoiala ca primul aspect pe care il luam inconsiderare, chiar si ca firma, este pretul unei anvelope, urmat de producatorul care a realizat-o. Companiile mari incheie contracte pe termen lung cu magazinele ce se ocupa cu comercializarea de anvelope sau chiar direct cu producatorii insa companiile mai mici poate ca nu isi pot permite asta sau nu sunt acceptate ca si colaboratori si astfel, aleg variante alternative si achizitia de anvelope atunci cand au nevoie, fara a incheia vreun contract.

Prin definitie, o anvelopa este o bucata toroidala din cauciuc care este se gaseste la rotile de la diferite vehicule si masini. Anvelopa este montata pe janta iar functia sa principala este de a permite un contact adecvat de aderenta si frecare cu pavajul, permitand acceleratia, franarea si conducerea vehiculului. Exista doua tipuri principale de anvelope, radiale si diagonale, cele radiale fiind standard pentru aproape toate modelele de masini moderne. De asemenea, acestea sunt impartite in categoriile de vara, iarna mixte dar si cele distincte de sosea sau off-road.

Desigur ca noi, ca si simpli conducatori, chiar si daca avem o firma de transport si la dispozitie unul sau mai multe camioane, poate ca nu ne preocupam atat de mult pe cat ar trebui de anvelope, ca si de alte aspecte ale masinii, care pot oferi, adunate, eficienta, siguranta, durata de viata mai indelungata. Sau ne gandim ca am ajunge sa platim mai mult, desi este un lucru bine stiut ca daca facem o investitie initiala mai mare la sigur, aceasta nu doar ca va fi recuperata in timp ci chiar transformata in profit. Acelasi lucru se intampla si in cazul anvelopelor, acestea oferind avantaje pentru alte sisteme ale masinii. Fiind practic singurul punct de contact cu asfaltu, am putea spune ca ofera beneficii pentru intreaga masina. O anvelopa buna ne ajuta sa acceleram sau sa franam mai eficient, sa avem un control mai bun al masinii, in special in conditii potrivnice si ajuta chiar si la eficienta sistemului de franare, in alte sensuri.

Cateva sfaturi utile sunt urmatoarele:

Montati anvelopele in directia de rulare – cand montati anvelopele, trebuie sa respectati indicatiile referitoare la directia corecta de rulare si la exteriorul anvelopei. Numai anvelopele montate corect asigura o expulzare adecvata a apei, o tractiune adecvata si o franare buna. Produsele montate pe spate se uzeaza mai repede, au tractiune mai slaba si sunt mai zgomotoase in timpul condusului.

Montati anvelopele pe jante curate – inainte de a monta anvelopa, janta trebuie curatata pe suprafata de contact. Lasand orice resturi pe aceasta suprafata poate duce la o deflatie lenta a pneurilor. In plus, marginea anvelopei trebuie protejata cu o substanta de ungere speciala care faciliteaza montarea si asigura o legatura stransa cu janta.

Inlocuirea valvelor – valvele sunt adesea ignorate la schimbarea anvelopelor, iar aceasta este o mare greseala, deoarece valvele defecte sunt o cauza aproape la fel de frecventa a deflatiei anvelopelor ca si inteparea. Valvele de cauciuc trebuie inlocuite la fiecare schimbare a anvelopelor.

Curatati butucul – inainte de a strange roata echilibrata, butucul trebuie curatat temeinic de murdarie si rugina.

Indepartarea corecta a rotilor – rotile sunt supuse unor supraincarcari majore si, prin urmare, strangerea corecta a acestora este, de asemenea, foarte importanta. Rotile stranse incorect se pot desprinde in timpul deplasarii. La sfarsit, verificati daca toate suruburile sunt stranse.

Echilibrarea rotilor – la inlocuirea anvelopelor, rotile trebuie sa fie echilibrate. Echilibrarea nu trebuie exclusa, chiar daca rotile au avut rezultate bune in timpul sezonului precedent.

Setarea geometriei rotii – Dupa schimbarea anvelopei, mecanicii ar trebui sa recomande conducatorilor auto sa verifice geometria rotilor, deoarece unghiurile adecvate ale puntilor fata si spate previn uzura excesiva a pneurilor.

Recalibrarea sistemului TPMS – daca autovehiculul este echipat cu senzorii de presiune a pneurilor – sistemul TPMS, fiecare inlocuire a anvelopelor trebuie insotita de resetarea si calibrarea sistemului.

Presiunea corecta in anvelope – schimbarea corecta a pneurilor trebuie sa fie insotita de stabilirea unui nivel adecvat al presiunii in anvelope. Conducatorul auto este, de asemenea, responsabil sa acorde atentie nivelului optim al presiunii pe toata durata de viata a anvelopei. Anvelopele cu presiune prea joasa au o rezistenta mai mare la rulare, ceea ce duce la un consum mai mare de carburant.

Intretinerea anvelopelor – dupa indepartarea rotilor de pe vehicul si inainte de depozitarea acestora timp de cateva luni, anvelopele trebuie curatate cu atentie si verificate de orice deteriorare mecanica si uzura a benzii de rulare. Conducatorii auto care nu au conditiile de depozitare adecvate pot folosi service-urile de anvelope care au hotel de anvelope.

Cei de la Anvelope Camion 19 ne pot oferi cele mai bune solutii in ceea ce priveste anvelope de calitate pentru camioane, atat pentru un cap tractor cat si pentru o semi-remorca, autocamioane si nu numai.

Similar Posts