Cristian Oneţiu, este un tânăr din Timişoara care a ales să îşi urmeze visul chiar dacă asta însemna să pună la bătaie toate economiile familiei.
În 2005 a pus bazele unei afaceri axate pe un sistem de direct sales autentic românesc şi pe produse bio, produse care abia începeau să fie cunoscute pe piaţa românească. Şi a reuşit. Cele două companii patronate împreună cu fratele său au în prezent o cifră de afaceri de peste 10 milioane de euro.
Nu întotdeauna a fost aşa uşor, dar o constantă în drumul său rămâne munca şi dorinţa de a reuşi. Drumul în vânzări a început când avea numai 16 ani şi voia să îşi facă rost de bani de facultate.
A început să vândă maşinile de vacuumat alimente. „Erau valize care cântăreau aproximativ 30 de kilograme, adică jumătate din greutatea mea. Nu puteam să le transport cu tramvaiul şi luăm taxiul, iar la prezentări eram motivat să vând astfel încât să reuşesc să îmi recuperez cel puţin banii de taxi“.
S-a angajat apoi în timpul facultăţii pentru a se întreţine la o corporaţie, apoi şi-a luat inima în dinţi şi a deschis un bar. „L-am făcut cu gândul de a aduna prieteni în jurul unei mese, unde să începem să cântăm, şi s-a transformat într-o afacere foarte profitabilă. Era un bar mic, dar mereu plin, care funcţiona de luni până luni“, povesteşte el.
A urmat apoi deschiderea unui club şi a unei companii de vânzare directă a unor produse romaneşti , pentru ca în 2005 să pună bazele Life Care Corp. în Timişoara, companie care avea să fie axată pe vânzarea de produse bio.
Pentru a-şi duce visul la îndeplinire a trebuit să îşi vândă apartamentul atât el cât şi fratele lui şi să pună la bătaie toate economiile personale, dar a meritat. Din 2007 compania nu a mai înregistrat pierderi, iar anul trecut, veniturile companiei s-au plasat la 30 de milioane de lei (6,7 milioane de euro).
Din portofoliul companiei fac parte circa 500 de articole realizate din ingrediente naturale sau certificate bio din segmentele sănătate, îngrijire personală şi a casei, dezvoltare personală şi antreprenoriat, grupate în zece branduri proprii. Produsele sunt create pe baza unor reţete ale biochimiştilor germani şi realizate în cadrul a patru fabrici din Germania, două în Statele Unite ale Americii şi una în Franţa. „Dacă la început era mai mult o joacă creativă ce urmărea consumul nostru şi făceam produsele în mod intuitiv, când simţeam că ne lipsesc anumite produse, acum businessul s-a rafinat şi înţelegem mai bine nevoile clienţilor datorită studiilor disponibile şi focus grupurilor proprii.“
Businessul Life Care este construit printr-un sistem de vânzări directe, care prezintă produsele companiei fie la birourile şi casele clienţilor, fie la alte tipuri de evenimente sau în alte ocazii, un mic procent din vânzări fiind realizat şi în mediul online, prin site-ul companiei.
În timp au creat şi o altă companie, BioLogistic, axată pe distribuţia produselor alimentare şi a altor produse de bază tip bio. Din portofoliul acesteia fac parte 200 de articole sub umbrelă mărcii proprii All Green, cât şi alte produse ale celor mai importante 30 de mărci din Europa, pe care le distribuie în magazine cu specific bio, magazine naturiste, supermarketuri cu zone bio (shop-in-shop) şi lanţuri internaţionale de retail dotate cu zone distincte bio.
„Am făcut tot ce am putut, am greşit de 100 de ori, puteam să închidem din cauza asta, dar s-au ivit oportunităţile, am întâlnit oamenii potriviţi, am găsit soluţiile care nu erau la noi.“ spune Cristian Oneţiu, cel care a scris şi o carte pentru antreprenori în care îşi povesteşte începuturile.