13 lucruri pe care nu ar trebui să le spui niciodată unui chelner!

13 lucruri pe care nu ar trebui să le spui niciodată unui chelner!

author
4 minutes, 18 seconds Read

Ştim cu toţi zicala „Clientul are întotdeauna dreptate”. Numai că imaginați-vă că aţi avut o zi proastă, sunteţi mort de foame, chelnerul întârzie să aducă comanda, aşa că în mod normal îţi va veni să îi spui tot ce gândeşti despre el.

13 lucruri pe care nu ar trebui să le spui niciodată unui chelner!

Însă poate că nu ar fi tocmai indicat acest lucru dacă nu vrei să îţi ajungă mâncarea pe jos. Iată mai jos câteva fraze pe care nu ar trebui să le spui chelnerului care te serveşte.

Sunt alergică (când nu sunteţi de fapt)
Când spui că sunteți alergic la gluten, un chelner bun va face totul pentru a vă recomanda şi a vă servi o mâncare fără gluten. Multe restaurante au reguli stricte de pregătire a mâncărurilor pliate tocmai pe aceste situaţii în care clientul s-ar putea să aibă alergii de vreun fel. Aşa că, dacă nu sunteți alergic, nu minţiţi. Şi mai ales nu vă apucaţi să gustaţi din tiramisul plin de gluten al prietenilor dumneavoastră de la masă în fata ospătarului. Îl veţi face să se simtă că şi-a pierdut timpul atât a lui cât şi a celui care a preparat mâncarea.

Aveţi un meniu de copii? (Când sunteţi fără copii)
Deşi meniurile pentru copii sunt mai ieftine şi credeţi că dacă este pentru copii este preparat cu mai multă atenţie, nu comandaţi astfel de meniuri pentru dumneavoastră. Arată faptul că sunteţi zgârcit, iar chelnerii ştiu întotdeauna că astfel de oameni nu lasă bacşiş.

Hei chelner!!
Poate că ar fi mai bine să nu strigaţi: „Hei, chelner!”, să începeţi să fluieraţi sau să faceţi semne pentru a-i atrage atenţia. Băutura vă va fi adusă după 20 de minute oricum.

Chef-ul este aici? Suntem prieteni apropiați.
Multe persoane consideră că pot să obţină o masă mai bună dacă se declară prieteni cu bucătarul. Dar, pe de altă parte dacă ar fi prieteni cu acesta de ce nu l-ar fi sunat direct să le rezerve o masă? Ar trebui să ştiţi că astfel de încercări sunt penibile, vă pun într-o postură proastă şi sunt sortite eşecului.

„Care este mâncarea dumneavoastră preferată?”
Desigur, există personal foarte responsabili care îţi va spune preferinţele sale reale. Însă, pot să existe şi situaţii în care restaurantul să aibă prea mult dintr-un fel de mâncare şi atunci poţi fi sigur că acel fel va fi felul preferat al tuturor chelnerilor.

Supa este prea rece
Când un client face o astfel de afirmaţie, există posibilitatea ca unii chelneri să le ducă supa în bucătărie, să ia numai lingura clientului şi să o bage în apă caldă pentru a o încălzi. Prin urmare, atunci când încercați supa, se poate că aceasta să fie prea caldă.

Adu-ne apă! (în cazul în care sunteţi mai mult de 6 persoane)
Imaginaţi-vă că sunteţi la o masă unde se află mai mult de 6 persoane şi brusc vă decideţi că trebuie să beţi apă, pentru că mai apoi după ce a adus-o să nu se mai atingă nimeni de sticlă.

Ce altceva mai faci pe aici?
Chiar dacă te ocupi cu resursele umane nu se cade să pui întrebări personale celui care te serveşte. Nu este treaba ta şi nu eşti la un interviu.

Cât mai trebuie să aştept pentru comandă?
Eşti obosit, abia aştepţi să vină mâncarea şi totuşi întârzie. Specialiştii în comunicare spun că nu o să rezolvi nimic dacă îl chemi pe chelner pentru a patra oară la masă să îl întrebi. Cel mai probabil în astfel de cazuri se întârzie din cauza timpului necesar pentru gătirea mâncării.

Aceasta plăcintă de casă seamănă cu cea cumpărată de la brutăria din colţ.
Plăcintele aşa zis de casă sunt un fel de mit. Cel mai probabil este cumpărată.

Sunt un client fidel (ca o scuză pentru impoliteţea ta şi pentru faptul că nu laşi bacşiş)
Un astfel de client, care niciodată nu lasă bacşiş şi care critică orice, va primi mai mult ca sigur o masă ascunsă într-un colţ unde chelnerii trec cam rar.

O să iau ceva de băut şi apoi mai vedem (când nu ai de gând să comanzi de fapt nimic) Poate ar fi bine să fii sincer de la început şi să spui ce ai vrea să comanzi clar, fără a simţi nevoia să creezi false impresii.


Dacă vrei să ai o relaţie bună cu chelnerii, mai ales dacă mergi de mai multe ori la acelaşi loc, incearca să fii deschis şi politicos, să te adresezi pe nume ca unui prieten. Lasă bacşişuri întotdeauna şi comportă-te civilizat. Dacă arăţi respect vrei avea parte de respect.

Save

Save

Similar Posts