Un brand romanesc reinventat! Istoria salvării “căluţului cu aripi”

0
99

Înainte de revoluţie bicicletele Pegas erau un brand binecunoscut iubit deopotrivă de tineri şi de adulţi. Bicicletele produse încă din 1972 la Uzina Mecanică Tohan din Zărneşti, Braşov erau un succes, însă odată cu revoluţia din 1989 şi cu pătrunderea pe piaţă a unor biciclete mult mai ieftine, dar în egală măsură de proastă calitate, brandul românesc a fost sortit încet, încet pieririi.

Asta până într-o zi, când o întâmplare aparent banală avea să îi redea locul care i se cuvine pe piaţa românească.

Andrei Botescu cel care a reinventat brandul poveste cum într-o zi după ce i s-au furat bicicletele electrice lui şi prietenei lui, s-a hotărât să îşi achiziţioneze un Pegas însă spre surprinderea lui a aflat cu stupoare că bradul expirase.

”Când a trebuit să luăm alte biciclete am căutat Pegas. M-am gândit eu că hoții nu prea se uită la asta, românească, ieftină. Am sunat la fabrică, m-am documentat pe internet, și mi-am dat seama că nu se mai fabricau. S-a potrivit perfect cu faptul că eu oricum căutam o afacere, o idee. Voiam să mă lansez în business. Așa că am zis să fac biciclete. Să fac Pegas. Cum brandul expirase, costurile relansării au fost minime. A trebuit doar să îl înregistrez din nou la OSIM”.

Echipa a început să prindă contur prin cooptarea în echipa a lui Adrian Ţeasă în domeniul ingineriei şi a lui Ciprian Frunzeanu, specializat în design industrial, iar pe partea de marketing Alex Manda a întregit echipa.

„Unele branduri româneşti au avut noroc, pentru că au existat investitori care le-au preluat şi le-au dus mai departe. La Pegas nu a fost aşa. Când am ajuns noi la OSIM, marca plutea în aer, licenţa era expirată. Andrei a depus cererea, a aşteptat opt luni, că atât durează cercetarea pentru a afla ce s-a întâmplat cu marca, dacă o revendică sau nu cineva. Noi nu am cumpărat marca Pegas, ci doar am înregistrat-o. Ea nu mai aparţinea nimănui. În zece ani, dacă nu reînnoieşti licenţa, dacă nu scoţi un produs, se pierde licenţa. Ei puteau să scoată un pix cu Pegas pentru a reînnoi licenţa. A fost şocant pentru noi că timp de zece ani nimeni nu s-a mai gândit la Pegas. După ce am luat marca, am venit cu banii de acasă ca să producem biciclete. În 2011, am pus la bătaie toate economiile noastre, vreo 70.000 de euro”, a spus Alexandru Manda.

Planurile lor termen lung includ deschiderea unei fabrici la Zarneşti, iar pentru cifra de afaceri, Andrei a declarat: “vrem ca anul acesta să ajungem la trei milioane de euro, iar în următorul, la cinci milioane, pentru că peste doi ani să ajungem la șapte. Vrem să urcăm targetul anual din două în două milioane”

Andrei Botescu vrea ca Pegas să fie prezent şi în mall-uri în toată ţara, deşi a început cu Bucureştiul în Mall Promenada.

“Oricât de mult aș crede eu în online, omul tot nu știe ce vrea. El va alege să vină să vadă, să încerce pe viu, pe propria-i piele. Din offline ne vin cele mai multe vânzări, nu din online. Avem nevoie de niște ambasadori de brand, să spun așa. Vrem să ne extindem și în alte orașe. În mall, lumea vine la impuls, se plimbă pe acolo, văd Pegas, și vin să-și cumpere. Trebuie mai multe magazine care să-și facă reclamă prin toate mediile. E greu să gestionăm noi o rețea națională de magazine, astfel că ne-am gândit să îi ajutăm pe cei care vor să-și deschidă o afacere.”

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here