Iată care sunt lucrurile care îţi cauzează scăderea IQ-ului

0
91

S-ar putea ca anumite lucruri pe care le faci în fiecare zi să contribuie la scăderea IQ-ului tău. În timp, aceste lucruri îşi pun amprenta asupra IQ-ului tău aşa că dacă regăseşti în lista de mai jos o parte din obiceiurile tale poate ar fi mai bine să renunți la ele.

advantages-and-disadvantages-of-iq-tests_d3f191ab-5443-4172-aa84-db027605a06c

1. Consumul ridicat de zahăr
Consumul ridicat de zahăr nu îţi afectează doar talia, ci şi celulele nervoase. Potrivit unor studii consumul de zahăr determină încetinirea activităţii cerebrale şi afectează procesul de învăţare şi memoria.

Un studiu din 2002 realizat de cercetătorii de la Universitatea din California a asociat, în mod îngrijorător, consumul excesiv de zahăr cu sănătatea creierului. Potrivit acestui studiu dietele bogate în zahăr afectează plasticitatea neuronală fapt care duce la scăderea abilităţii de a forma amintiri noi în mod eficient.

2. Fumatul pasiv
Un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Michigan a arătat că și dacă nu eşti fumător, prin expunerea la fumul emanat de ceilalţi creşte riscul degradării funcţiilor cognitive.

Expunerea prelungită la fum poate duce la o creştere a cantităţii de monoxid de carbon în corp înlocuindu-se astfel oxigenul de care are nevoie creierul şi organismul tău. Abilitatea celulelor nervoase de a reţine informaţia în mod eficient pot fi afectată din cauza deteriorărilor suferite de neuroni şi vase de sânge.

3. Multitasking
Multitasking-ul a fost mereu încurajat şi apreciat pentru că reuşim să terminăm mai multe lucruri deodată. Însă de fapt multitasking-ul presupune acordarea unei atenţii reduse fiecărui lucru pe care îl facem ceea ce duce la greşeli. Multitasking-ul nu face decât să epuizeze resursele creierului.

Conform studiilor s-a demonstrat că multitasking-ul nu îţi omoară doar productivitatea, dar îţi afectează şi sănătatea creierului. Conform unei cercetări efectuate de Universitatea Stanford, multitasking-ul te face mai puţin productiv decât ai fi dacă ţi-ai propune să realizezi un singur lucru într-un timp dat. Oamenii care vor să facă mai multe lucruri în acelaşi timp au probleme atât cu concentrarea cât şi cu memoria.

4. Obezitatea
Caloriile (şi implicit obezitatea) sunt extrem de periculoase atât pentru inimă, cât şi pentru sănătatea creierului asta deoarece un creier hrănit cu prea multe calorii îmbătrâneşte şi se deteriorează mult mai repede. Regiuni ale creierului responsabile de procesele cognitive şi de memorie sunt mai mici după o anumită vârstă la persoanele care au avut probleme serioase de greutate decât la cele mai slabe.

5. Stresul
Situaţiile stresante pot reduce numărul conexiunilor între neuroni şi pot deteriora abilitatea de a face faţă situaţiilor tensionate în viitor. Nivelul ridicat de stres este corelat cu o mai slabă funcţionare a creierului şi un risc ridicat al bolii Alzheimer.

Stresul afectează într-o asemenea măsură creierul, încât îi poate reduce chiar şi dimensiunile. De fapt, efectul concret al stresului persistent asupra creierului este de reducere a materiei cenuşii în zonele cerebrale care controlează emoţiile şi funcţiile fiziologice ale organismului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here