Cât se sănătoasă este halvaua şi cât ar trebui să consumi pentru a nu te îngrăşa

0
143

Halvaua este un produs destul de consumat mai ales în perioada postului, oamenii fiind încântaţi de gustul ei delicios precum şi de faptul că este şi foarte săţioasă.

reteta-zilei-cum-faci-halva-acasa-376692

Istoria ei începe în Orient, medicul nutriţionist Dan Merişca arătând că: „Reţeta ar fi veche de aproximativ 700-800 de ani, deşi sunt şi referinţe care plasează această mâncare acum 1.000 de ani. Important este cum se produce şi mai ales cantitatea consumată. Practic, se spune că halvaua, sub diversele ei forme, a fost făcută de când s-a fabricat uleiul de seminţe, în special de floarea soarelui, îmbunătăţită după gust cu diverse alte seminţe, în special cele de susan. Se mai adaugă stafide”

În comerţ, găsim mai ales două sortimente de halva: simplă sau cu adaos de migdale, de arahide, de fistic sau de cacao. Numai că întrucât halvaua are în componență şi zahăr ar trebui să fim atenţi la cantitatea pe care o consumăm.

Nutriţioniştii afirmă că acest produs este unul sănătos, însă are un singur mare dezavantaj: are un conţinut caloric extrem de ridicat. 100 de grame de halva conţin proteine 12-14 grame, glucide 42-48 grame, lipide 36-40 grame şi până la 584 de kilocalorii la suta de grame.

Tocmai din acest motiv se recomandă consumarea a câte 30 de grame zilnic şi în nici un caz asociată cu pâine sau cu alte produse alimentare.

Consumată în cantitatea specificată mai sus, poate avea efecte terapeutice mai ales dacă adăugaţi şi seminţe de susan.

Consumată în sezonul rece, halvaua devine un adevărat tonic pentru organism. Halvaua întăreşte sistemul imunitar deoarece conţine zinc, fier, fibre şi proteine esenţiale celulelor care sunt predispuse la îmbolnăvire, calciu şi potasiu.

„Consumată raţional, are efecte depurative, antioxidante, tonice şi remineralizate. De altfel, un alt atuu îl are şi în tulburările de memorie, prin conţinutul crescut de lecitină. Până la urmă, foarte importantă e provenienţa produsului şi conţinutul în seminţe de susan, dar recomandarea de bază este şi rămâne consumul limitat de halva zilnic. Excesul se poate transforma într-o veritabilă bombă calorică. Dacă mănânci halva goală până la 30 grame pe zi, nu se depune, dar în combinaţie cu pâinea, tot se depune”, precizează Dan Merișca.

Iată mai jos o reţetă pentru a vă prepara halvaua acasă:

  • 500 g seminţe decojite de floarea-soarelui
  • 120 g susan
  • 250 ml miere
  • 50 g unt de cacao alimentar

1. Seminţele de floarea-soarelui foarte bine uscate (necoapte însă în cuptor) se râşnesc, împreună cu susanul. Apoi se cern pentru a obţine un amestec final foarte fin.
2. Praful obţinut se amestecă cu mierea.
3. Untul de cacao se topeşte şi se toarnă amestecând rapid în amestecul de miere şi seminţe pisate.
4. Halvaua se pune într-o formă care se dă la congelator pentru 4 ore şi apoi se taie.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here