Alimente recomandate pentru întărirea imunităţii

0
63

Un sistem imunitar slăbit şi vulnerabil, ne expune organismul la viruşi şi infecţii, mai ales în sezonul rece când organismul este expus răcelilor.

immunity

Alimentele de mai jos sunt resurse inepuizabile de vitamine şi antioxidanţi, mai ales când sunt consumate în perioadele de tranziţie dintre anotimpuri, când organismul trece printr-o serie de schimbări şi încearcă să se adapteze.

Pentru a lupta împotriva gripei sezoniere ar trebui să includeţi în dieta dumneavoastră măcar unul dintre alimentele următoare:

Citricele
Citricele sunt bogate în vitamina C, care ajută organismul să funcţioneze la capacitate maximă. Vitamina C din compoziţia lor contribuie la producerea de globule albe care luptă împotriva infecţiilor. Pentru un aport de vitamine sunt recomandate portocalele, mandarinele, kiwi, grepfrutul, lămâile. Deoarece organismul nu produce şi nu înmagazinează vitamina C, este esenţial să mâncaţi în fiecare zi câte un fruct care conţine acid citric.

Usturoiul
Usturoiul oferă savoare felurilor de mâncare, fiind unul dintre cele mai populare condimente care se folosesc la prepararea mâncărurilor. Deşi unii îl privesc doar ca pe un condiment, pentru alţii este un miraculos „medicament”. Usturoiul conţine ingredientul activ numit alicina care luptă împotriva bacteriilor şi infecţiilor. Alicina este substanţa responsabilă de gustul şi mirosul usturoiului şi se eliberează atunci când usturoiul este zdrobit, întărind sistemul imunitar.

Iaurtul
Probioticele sau culturile vii şi active întâlnite în iaurt sunt bacterii sănătoase care ţin la distanţă germenii ce pot cauza boli la nivelul tractului intestinal. Bacteria Lactobacillus reuteri este un probiotic care stimulează producerea de globule albe şi ajută organismul să lupte cu afecţiunile. Mai mult, lactatele reprezintă o sursă de vitamină D ce reglează sistemul imunitar şi îl întăreşte, aşa că vă recomandăm să consumaţi iaurt cu cereale la micul dejun.

Crustaceele
Seleniul întâlnit din belşug în crustacee precum stridii, homari, crabi ajută globulele albe să producă citokine – proteine care ne „păzesc” de virusurile gripale. De asemenea, carnea de somon, macrou şi hering conţine Omega-3 ce reduce inflamaţia, protejând plămânii de răceli şi infecţii. Chiar dacă nu sunteţi fani ai crustaceelor şi ai peştelui, ar trebui să consumaţi măcar o dată pe săptămână astfel de preparate pentru beneficiile pe care le prezintă pentru sănătate.

Carnea de vită
Deficitul de zinc este o carenţă nutriţională întâlnită mai ales în cazul persoanelor vegetariene, zincul fiind un mineral care susţine buna funcţionare a sistemului imunitar. Lipsa de zinc din organism poate creşte riscul de infecţie, de aceea trebuie să introduceţi în dieta dumneavoastră carnea de vită care conţine zinc. Zincul ajută la dezvoltarea celulelor albe cu rol în funcţionarea corectă a sistemului imunitar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here