Cum se bea o cafea corect pentru a te putea bucura de toate beneficiile ei

0
62

Cafeaua, fie că e simplă, fie că e cu lapte, condimentată cu scorţişoară, caramel, vanilie sau orice altceva preferaţi face parte din ritualul matinal al fiecăruia dintre noi.

Photo credit: Ahmed Rabea via Foter.com / CC BY-SA
Photo credit: Ahmed Rabea via Foter.com / CC BY-SA

Despre beneficiile cafelei se pot scrie pagini întregi pentru că pe lângă gustul irezistibil, cafeaua este cunoscută ca un bun energizant, ajută la menţinerea concentrării în momentele solicitante, îmbunătăţeşte memoria pe termen scurt şi alungă oboseala, iar prin conţinutul de polifenoli, care prezintă proprietăţi antioxidante şi au un aport important în lupta împotriva radicalilor liberi, protejează ţesuturile de atacul agresiv al acestora.

Specialiştii recomandă consumul moderat de cafea, de până la 3-4 ceşti de cafea pe zi.

Pentru a beneficia la maxim de proprietăţile cafelei trebuie să respectaţi însă câteva sfaturi simple.

Bea suficientă cafea înainte de a-i da creierului multe informaţii

Potrivit unui studiu din 2014, publicat în Nature Neuroscience, consumul de cafeină poate îmbunătăţi semnificativ memoria pe termen lung, ajutându-ne să ne aducem mai uşor aminte informaţii şi pentru o perioadă mai mare.

Profesorul Michael Yassa spunea că „Am descoperit că o porţie de 200 mg de cafeină îmbunătăţeşte memoria timp de 24 de ore”.

Pentru a profita la maximum de efectele ei, Yassa sugerează să consumăm o cantitate moderată de cafeină chiar înainte de a absorbi un val de informaţii.

Bea o ceaşcă cu cafea înaintea unei întâlniri solicitante de lucru sau a unui examen

Poate cafeina să-i facă pe oameni să colaboreze mai uşor? Un studiu din 2009, apărut în Nutriţional Neuroscience, condus de cercetători din Hong Kong, arată că ar fi posibil.

Cafeaua nu te ajuta foarte mult dacă eşti obosit/ă

Cafeina funcţionează cel mai bine când eşti odihnit/ă. Totul stă în chimia substanţei.
Michael Yassa spune că cele mai recente cercetări sugerează că putem asocia cafeina cu creşterea longevităţii, cu o reducere a declinului cognitiv în cazul bărbaţilor şi se pare că ar putea ajuta şi la prevenirea Alzheimer-ului.

Pe viitor, cafeina ar putea fi prescrisă nu doar pentru a ne trezi dimineaţa.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here