Cum să foloseşti turmericul cât mai eficient

0
90

Turmericul este unul dintre cele mai benefice condimente, iar mai nou folosirea lui prinde din ce în ce mai mult teren şi în ţara noastră.

turmeric-roots-and-a-jar-of-turmeric-powder

Coloraţia galben-intens a plantei este dată de curcumină care este principalul ingredient activ. Potrivit cercetărilor, curcumina este cea care contribuie la spectrul larg al proprietăţilor medicinale pe care le oferă turmericul.

Turmericul şi principalul său polifenol, respectiv curcumina, asigură peste 600 de efecte benefice pentru sănătatea corpului conform Arhivei Bibliotecii Naţionale de Medicină.

Însă înainte de a consuma acest condiment trebuie să ştii câteva lucruri vitale pentru a-l putea folosi la întregul lui potenţial.

CURCUMINA NU SE ABSOARBE CU UŞURINŢĂ ÎN ORGANISM
Potrivit unei serii de studii clinice absorbția curcuminei în organism se face destul de greu, ceea ce are ca rezultat reducerea şanselor de a obţine cele mai multe beneficii din acest condiment uimitor.

Pentru a-i creşte biodisponibilitatea există din fericire o serie de trucuri simple la care poţi apela.

1. Amestecă întotdeauna turmericul cu piper negru
Piperul negru reprezintă şi un adjuvant foarte puternic al turmericului.
Potrivit site-ului NutritionFacts, „Chiar dacă o persoană ingerează o cantitate substanţială de turmeric, în decurs de o oră substanţa abia se observa în compoziţia sângelui la analize. Motivul pentru acest nivel scăzut în ciuda dozei semnificative se datorează funcţiei hepatice, întrucât ficatul lucrează din greu să scape de această substanţă. Dar ştii ce se întâmplă dacă ingerezi odată cu turmericul şi un sfert de linguriţă de piper? În acest caz, nivelurile de curcumina din sânge cresc substanţial. Şi ia ghici care este ingredientul ce însoţeşte turmericul în praful de curry? Piperul negru, desigur.”

Un studiu ştiinţific denumit “Influenta piperinei asupra farmacocineticii curcuminei la animale şi voluntari umani” a demonstrat că administrarea în combinaţie a piperinei şi curcuminei la subiecţi umani a crescut biodisponibilitatea curcuminei cu 2000%.

2. Combină turmericul cu grăsimi sănătoase
Deoarece turmericul este prin definiţie o substanţă liposolubilă, ea necesită să fie însoţit a de o sursă de grăsimi ca să fie absorbită cât mai eficient de către organism. Combină tumernicul cu grăsimi sănătoase precum uleiul de cocos, de măsline, sau ghee şi curcumina se va absorbi în sânge direct prin sistemul limfatic.

3. Căldura creşte biodisponibilitatea turmericului

Potrivit dr. Sukumar, „Ingredientul activ al turmericului este curcumina, care, însă, în ciuda puterii sale deosebite, nu se absoarbe cu uşurinţă în corp fără puţină intervenţie din partea noastră. Iar problema absorbţiei se poate rezolva uşor cu o tigaie cu capac şi puţin ulei încălzit.”

„Eu personal adaug turmeric la toate soteurile, de regulă nu mai mult de un sfert sau o jumătate de linguriţă. Dar nimeni nu te împiedică să foloseşti o cantitate mai mare!”
„Cel mai bun mod prin care poţi asigura o bună absorbţie a turmericului constă în folosirea condimentului la mai toate mâncărurile gatite. Dacă prepari un sote, presară la el şi puţin turmeric. La îmbinarea sa cu uleiul încins, tumericul devine mult mai biodisponibil pentru organism.”

Doza zilnică recomandată de turmeric este, potrivit Centrului medical al Universităţii Maryland:

– Rădăcina proaspătă: 1.5-3g

– Rădăcina uscată şi măcinata: 1-3 g

http://www.secretele.com/2016/07/citeste-cu-atentie-aceste-randuri.html

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here