Acest fruct e preferatul tuturor vara. Dar ştiai că şi seminţele sale sunt la fel bune? De acum nu o să le mai arunci niciodată

0
60


Vara, toată lumea consumă pepene roşu pentru că e răcoritor şi hidratant. Pepenele roşu este o sursă importantă de vitamine, în special de vitaminele A, B şi C, necesare pentru producerea de energie şi de antioxidanţi (carotenoizi şi licopen), ce au capacitatea de a călători prin corpul uman şi de a neutraliza radicalii liberi.

Photo credit: irrezolut via Foter.com / CC BY-SA
Photo credit: irrezolut via Foter.com / CC BY-SA

Licopenul este o substanţă ce ajută la prevenirea câtorva tipuri de cancer cum ar fi de exemplu cel de prostată, colorectal, de plămâni şi de sân.

Însă pepenii roşii mai conţin ceva care nu este deloc de neglijat: sâmburii. Deşi multă lume le aruncă când consum pepenele roşu, seminţele s-ar putea să fie aliaţi de nădejde ai sănătăţii dumneavoastră.

Sâmburii sunt benefici pentru sportivi întrucât consumul de sâmburi de pepene verde poate mări cantitatea de proteine vegetale pe care ar trebui să le conţină dieta noastră.

Potrivit datelor Departamentului Agriculturii din SUA, seminţele de pepene verde sunt bogate în magneziu, extrem de necesar în organismul nostru şi indispensabil sportivilor pentru a preveni sau a trata contracţiile musculare.

Seminţele de magneziu conţin şi zinc care are un aport uriaş asupra bunei funcţionări a sistemului imunitar.

Singurul inconvenient al seminţelor de pepene roşu este că se digeră greu, din acest motiv se recomandă consumarea lor numai o dată pe săptămână pentru a se evita tulburările gastrice.

Cel mai bine ar fi ca aceste seminţe să fie mărunţite şi uscate atunci când se consumă.

Ştiaţi că 108 grame de seminţe de pepene conţin 556 miligrame de magneziu? Data viitoare când vă gândiţi să aruncaţi seminţele de pepene roşu gândiţi-vă de două ori.

Iată şi o reţetă a unei delicioase salate cu rucola care vă va răcori:

Spălaţi seminţele foarte bine apoi puneţi-le la înmuiat în apă sărată timp de aproximativ două ore. Se scot apoi şi se uscă cu ajutorul şerveţelelor absorbante. Într-o tavă se pune puţin ulei de măsline şi se întind seminţele astfel încât să nu stea înghesuite şi să se formeze un singur strat.
Se lasă la cuptor aproximativ 50 de minute, la 175 de grade Celsius, apoi se scot şi se întind pe o hârtie absorbantă. Într-un bol se pun frunze de rucola, bucăţele de pepene verde şi brânză feta, apoi se mărunţesc seminţele şi se adaugă în bol, iar totul este completat de oţet balsamic şi puţin ulei de măsline virgin.

Poftă bună!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here