Cum ne batem joc noi românii, de cei care ar trebui să ne salveze. Una din două persoane care au apelat numărul de urgență112 au făcut-o doar ca să se distreze

0
106

Potrivit unui comunicat emis de către STS (Serviciul de Telecomunicații Speciale) anul trecut au fost preluate de către numărul de urgență 112 nu mai puțin de 15.561.664 de apeluri, dintre care 38,09% au fost reale, iar 61,91% false.

accident-doua-masini-hanul-piratilor-navodari

Statistica pe anul trecut realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 15.561.664 apeluri. Dintre acestea 5.926.985 (38,09 %) au fost reale şi 9.634.679 (61.91 %) false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 3.741.439 (60,74 %), Poliţie – 1.373.394 (22,30 %), Pompieri – SMURD – 869.059 (14,11 %) şi Jandarmerie – 168.788 (2,74 %).
Din punct de vedere al apelurilor false, judeţele Covasna, Călăraşi şi Mureş ocupă primele locuri.
Pe luna ianuarie 2016, din totalul de 1.244.049 apeluri, 486.142 ( 39,08 %) au fost reale şi 757.907 (60,92 %) false.
Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 13.146 de cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în judeţele Teleorman, Bucureşti şi Suceava.

STS adaugă că, potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, România se situează printre statele membre cu cei mai buni timpi de reacție (sub 10 secunde) și o acuratețe sporită în a localiza apelanții la 112.

„Țara noastră face parte dintre cele cinci state membre care reprezintă exemple de bună practică. Timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,68 secunde și este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul unic de urgență. În ce privește localizarea apelanților, aceasta se face în proporție de 97,20% pentru rețelele de telefonie fixă și de 99,27% pentru cele de telefonie mobilă. Potrivit aceluiași raport al Comisiei Europene, România este una dintre puținele țări membre UE în care 112 este număr unic de urgență”, se precizează în comunicat.

Numărul unic pentru apeluri de urgență 112 trebuie folosit doar atunci când este necesară intervenția agențiilor specializate de urgență, pentru asigurarea asistenței imediate în situații în care este periclitată viața, integritatea ori sănătatea cetățeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul. Apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgență 112 sau transmiterea de mesaje false la numărul 113 constituie contravenții iar faptele sunt sancționate cu amendă de la 500 la 1000 de lei.

Operatorii 112 ştiu şi înţeleg faptul că oamenii nu pot întotdeauna să aprecieze corect dacă este un caz de urgenţă sau nu. Tot ceea ce vi se cere este să sunaţi la 112 numai când credeţi sau simţiţi că este o urgenţă.
Dacă în mod sincer credeţi că este o urgenţă, dar greşiţi, este în regulă. Nu veţi avea probleme. Pe de altă parte, gândiţi-vă ce s-ar întâmpla dacă totuşi ar fi o urgenţă, dar nu aţi fi siguri şi nu aţi suna la 112.

NU REPREZINTĂ O URGENȚĂ
Accidentele rutiere fără victime;
Aflarea datei si a orei;
Aglomerare trafic;
Deblocarea telefoanelor mobile;
Încărcarea cartelelor de telefoane mobile;
Întrerupere utilităţi (energie electrică, apă, gaze, operatori servicii intrnet, telefonie şi TV);
Inundaţie în apartament, subsolul blocului;
Neridicarea gunoiului menajer;
Pierderea sau găsirea de obiecte personale;
Reclamaţii taxi, transport în comun, diverse ;
Ridicări auto;
Solicitare informaţii despre: nr. de telefon, emitere carte de identitate, paşaport, cazier, trafic, program instituţii publice.

Vă rog frumos să conștientizați următorul aspect:

Anul trecut au fost 15.561.664 de apeluri la serviciul de urgenţă 112.

Dintre acestea, 62% au fost false.

Înţelegeţi dimensiunea problemei?

Sursa: 112.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here