0 Shares 99 Views

Știai că organismul tău poate suferi dacă nu-i oferi un aport energetic adecvat? Iată șase deficienţe de nutrienți cu care organismul tău se poate confrunta

Crina Noi 26, 2015
0 100

Se întâmplă să ne simţim slăbiţi, fără energie chiar dacă nu facem nimic deosebit sau ieşit din comun. Lipsa unor vitamine nu este resimţită imediat în organism, însă în timp poate provoca probleme majore pentru organismul uman.

Photo credit: Thomas Hawk / Foter.com / CC BY-NC

Photo credit: Thomas Hawk / Foter.com / CC BY-NC

Vitamina D
Mulţi medici cred că aproximativ jumătate din populație suferă de un deficit de vitamina D la un moment dat sau altul. Există unele riscuri majore de sănătate care implică deficienţe de vitamina D, inclusiv astm sever la copii, risc crescut de boli cardiovasculare, tulburări cognitive şi chiar cancer.

Deficiența de vitamina D este frecvenţa în rândul persoanelor cu alergii la diverse lactate și celor care trăiesc în zone întunecate. Vitamina D poate fi absorbită prin petrecerea timpului la soare şi consumul de alimente bogate în vitamina D.

Vitamina K2
Vitamina K2 este esenţială pentru rezistenţa osoasă, precum și reînnoirea țesuturilor, creșterea celulară, și sarcini sănătoase. Semne de deficit de vitamina K2 includ sângerări abundente menstruale, sângerări gingivale, sângerări ale tractului digestiv, și hemoragie. Alimentele bogate în K2 includ varza, soia fermentată şi unele produse lactate.

Magneziu
Magneziul este unul dintre cele mai comune minerale din corpurile noastre, dar se estimează că aproximativ 80% dintre populaţie au acest deficit. Magneziul ajută la funcţionarea a numeroase sisteme din corpul tău. Magneziu insuficient poate cauza crampe, anxietate, bătăi neregulate ale inimii și convulsii. Alimente cu frunzele verzi, algele marine, fasolea, nucile şi seminţele oferă o bună sursă de magneziu.

Vitamina B12.
Vitamina B12 este vitamina energiei. Corpul tău are nevoie pentru a sintetiza ADN-ul, pentru producția de sânge și formarea de mielină de această vitamină. Este absorbită prin alimente, în cea mai mare parte din carne și produse lactate. Deficitul de vitamina B12 poate apărea ca o ceață mentală, probleme de memorie, modificări ale dispoziției, apatie, oboseală și furnicături în brațe și picioare.

Vitamina E
Vitamina E este crucială pentru sănătatea creierului. Poate ajuta, de asemenea la normalizarea nivelului de colesterol și neutralizarea radicalilor liberi. Deficitul de vitamina E poate contribui la tulburări cognitive. Dozele mai mari administrate la persoanele în vârstă pot întârzia pierderea funcției cognitive ca urmare a bolii Alzheimer.
Vitamina E se găseşte în nuci, seminţe şi legume verzi.

Vitamina A
Vitamina A este esențială pentru menținerea pielii, dinților, oaselor, vederii și celulelor sănătoase. Este o vitamină esenţială pentru sistemul imunitar şi este un precursor pentru hormoni care reglează expresia genelor. Vitaminele A și D lucrează în tandem una cu alta. Unele cercetări au arătat că vitamina A poate fi de fapt toxică fără vitamina D.
Semne de deficit de vitamina A includ pierderea vederii nocturne la adulţi şi întârzierea creşterii la copii. Din fericire, este o vitamină ușor de asimilat consumând multe legume.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Most from this category