0 Shares 186 Views

Cea mai bună rețetă pentru salate, sau cu să nu faci o salată mediocră!

Crina Iul 13, 2015
0 187

În acest articol poți afla tot ceea ce trebuie să ştii despre prepararea salatelor.

Photo credit: jeffreyw / Foter / CC BY

Photo credit: jeffreyw / Foter / CC BY

Nu e chiar atât de dificil să prepari o salată. Dar doar pentru că e ușor, nu înseamnă că salata pe care o faci când ieşi la iarbă verde este suficientă. O salată bună înseamnă mai mult decât atât.

Iată care sunt elementele de bază care trebuie folosite la fiecare salată:

– Legume [proaspete / la grătar / prăjite / marinate]
– Dressing [oţet / cremos]
– crutoane [Seminţe / nuci / crutoane]
– Proteine ​​opționale [carne / brânză]
– Alte ingrediente [Ierburi / fructe / cereale / etc.]

Verdeţurile: sunt cele mai utilizate atunci când vine vorba de salate. Cele mai multe dintre ele sunt consumate proaspete şi aşa ar trebui să fie, verdeţurile sunt sănătoase dacă sunt consumate crude. Poţi pune în salată- spanac, verdeţuri picante sau amare, precum rucola, frunze de păpădie, cicoare sau verdeţuri mai tari, precum varza tăiată în felii subțiri.

Salata verde nu este singura care merge ca ingredient principal într-un preparat. Poţi folosi sparanghel, legume mai crocante, cum ar fi guliile sau legume fierte precum sfecla roşie.

Legume la grătar: dovlecelul sau vinetele coapte sunt excelente pentru o salată. Poţi face orice îţi trece prin minte la grătar, chiar şi legumele verzi. Acestea vor fi mai uşor de digerat şi mai gustoase.

Legume prăjite: Atâta timp cât nu sunt făcute în ulei mult şi doar în tigaia unsă puţin, poţi folosi în salate şi legume prăjite, precum morcovii sau ardeii.

Legumele murate adăuga o notă aparte preparatului tău. Combina legume crude sau verdeţuri cu câteva legume murate şi vei fi impresionat.

Photo credit: SweetOnVeg / Foter / CC BY

Photo credit: SweetOnVeg / Foter / CC BY

Fără un dressing, salata este doar un castron trist de legume.

Oţetul: Un oţet clasic oferă salatei grăsime și acid; însă tradiționalul ulei de măsline și un oțet balsamic sau puţin suc de lămâie transformă în întregime o salată. Simte-te liber să experimentezi cu o varietate mare de oţeturi şi sucuri de citrice.

Sosurile cremoase: salate consistente pot fi consumate cu un dressing cremos obţinut din lapte bătut sau smântână. Însă, încearcă să nu exagerezi cu el deoarece conţine multe calorii.

Crutoanele fac salata mai sațioasă

Seminţele: Poți să folosești oricare din preferatele tale: seminţe de bostan, semințe de susan, semințe de in, seminţe de floarea soarelui sau semințe de cânepă.

Nucile: Strânge-le uşor pentru a le face mai aromate și taie-le bucăţele mărunte pentru a fi mai uşor de consumat.

Crutoanele: Foloseşte orice pâine veche ai la îndemână.

Ingredientele opţionale pot face diferenţa

Ierburile proaspete: Adaugă plante precum mentă, pătrunjel, coriandru sau busuioc pentru ca salata ta să aibă o savoare aparte. Acestea se potrivesc mai bine cu dressinguri uşoare din oţet şi nu cu cele cremoase.

Fructele: Gândeşte-te dincolo de boabe. Dacă e copt și bun pentru consum, de ce nu? Alege fructe care sunt complementare în aroma faţă de restul ingredientelor tale. Poţi folosi avocado sau fructe uscate, cum ar fi: stafide, afine uscate sau mere deshidratate.

Proteinele: Poti folosi pui prăjit rămas rece, ochiuri de ouă sau orice brânză ai prin frigider.

Cerealele și carbohidraţii: Poţi adăuga salatei tale boabe fierte, cum ar fi quinoa, bulgur, cușcuș, orz, fructe de pădure sau grâu. Ţine cont că boabele vor absorbi mai mult sos decât legumele, astfel ajustează cantitatea dressingului în consecință.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Most from this category