Ai pietre la rinichi? Uite cum poți scăpa de această problemă!

0
117

Dacă ai avut pietre la rinichi, atunci ştii că este o experienţă dureroasă pe care nu o vei uita prea curând.

Photo credit: Joost Nelissen / Foter / CC BY-NC
Photo credit: Joost Nelissen / Foter / CC BY-NC

Din fericire, prevenirea pietrelor la rinichi nu este un lucru complicat. Cu puţin efort și câteva informații poţi preveni apariţia durerilor şi a usturimilor.

Nisipul şi pietrele la rinichi se formează atunci când anumite substanțe din urină devin prea concentrate şi se cristalizează.

Prevenirea pietrelor înseamnă prevenirea condițiilor care sprijină apariţia lor.

Iată aici câteva modalităţi prin care poţi preveni şi poţi scăpa de pietrele la rinichi

1. Bea multe lichide
Cantitatea mare de apă diluează substanțele care formează pietre în rinichi. Încearcă să consumi aproximativ 2 litri de lichide pe zi, aproximativ 8 pahare.

Pentru un efect mai bun, este recomandat să bei sucuri de citrice (portocale, lămai) deoarece citrați din aceste fructe împiedică formarea de cristale.

Poţi verifica dacă eşti suficient de hidratat consultând culoarea urinei. Dacă aceasta este mai închisă la culoare, atunci trebuie să consumi cât mai repede lichide deoarece urina e acidă.

2. Redu aportul de sare

Utilizarea excesivă a sării poate contribui la formarea pietrelor la rinichi, deoarece creşte nivelul de calciu emis în urină.
Reducerea cantității de sare din dietă nu este bună numai pentru rinichi, ea scade de asemenea tensiunea arterială.

3. Calciul trebuie să fie echilibrat

Prea puțin sau prea mult calciu contribuie la formarea nisipului și pietrelor în rinichi. Acesta este motivul pentru care ar trebui să consumi de la 0,8 la 1 gram de calciu pe zi. Cel mai bine este să iei calciul natural din lapte, sardine sau seminţe de susan şi nu pastile.

4. Redu cantitatea de carne din dieta ta

Proteine ​​din carne şi ouă sunt sănătoase şi servesc pentru a consolida muşchii, dar consumul excesiv de proteine ​​animală poate provoca pietre la rinichi, mai ales dacă nu consumi suficiente lichide.

Dieta bogată în proteine ​​crește concentrațiile de acid uric și scade nivelul de citrat, ceea ce contribuie la formarea pietrelor la rinichi.

5. Consumă bere şi vin

Multe studii au arătat că un consum moderat de bere și vin reduce riscul de formare a pietrei la rinichi. De exemplu, rezultatul acestui studiu, arată că vinul a redus riscul de formare a pietrelor la rinichi cu 59%, berea cu 40% iar cafeaua cu doar 9%.

Consumul acestora trebuie să fie moderat deoarece aportul excesiv poate afecta alte organe.

6. Evită alimentele care conţin oxalați

Oxalații sunt substanțe care contribuie la formarea cristalelor în rinichi și sunt uneori găsite în alimente sănătoase. Trebuie să eviţi: ciocolata, sfecla, spanacul şi migdale. Dacă nu ai mai avut până acum pietre la rinichi, poţi consuma aceste alimente, însă cu moderaţie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here