Reprizele de somn în timpul serviciului cresc productivitatea muncii? Iată ce a păţit o companie de software care a vrut să afle răspunsul!

0
73

După ce proprietarii start-up-ului tehnologic AskforTask.com au investit într-o cameră de dormit pentru angajaţi, au fost nevoiţi să renunţe la această idee.

sleeping-in-cubicle

Chiar dacă iniţial, părea o idee foarte bună, camera în care angajaţii îşi încărcau bateriile s-a dovedit doar un mod prin care productivitatea angajaţilor scădea.

“Nu ne-a luat mult timp să ne dăm seama că reprizele de somn erau neproductive”, a declarat Nabeel Mushtaq, directorul operaţional şi cofondator al companiei.

Chiar dacă angajaţilor le erau alocate 15 minute pentru odihnă, aceştia de cele mai multe ori le depăşeau, mai mult decât atât, angajaţii aveau nevoie de încă câteva minute pentru a se dezmetici, spală pe faţă şi pentru a-şi pregăti cafeaua.

“Întregul proces a ajuns să dureze între 30 de minute şi o oră şi jumătate”, a adăugat acesta.

Acest fapt a dus la scăderea productivităţii cu aproximativ 30% în doar 6 luni.

Chiar dacă această metodă nu a funcţionat pentru AskforTask, nu înseamnă că nu este eficientă. Experţii în productivitatea muncii au demonstrat prin diferite studii că aceste pauze sunt benefice pentru angajaţi.

Sunt însă companii precum Nike, Apple şi Procter&Gamble care se folosesc de această metodă, iar angajaţii sunt mai productivi.

Din păcate, aceste camere pot duce la abuzuri din partea angajaţilor, motiv pentru care, sunt supuşi unor regulamente şi limitări de timp.

“Nu ne simţim bine să încurajăm somnul zilnic la serviciu. Uneori am folosit dormitul drept instrument de amânare pentru că voiam să mai amân ceea ce aveam de făcut”, declară Nathan Schokker, proprietarul Talio Group Pty Ltd.

Sursa: Business Magazin

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here