Ai cumpărat un produs online, nu eşti mulţumit de ceea ce ai primit şi vrei să depui reclamaţie? Ei bine, va trebui să plăteşti o taxă pentru asta

0
39

Dacă ai cumpărat un produs online iar când l-ai primit descoperi că acesta nu este ceea ce ţi-ai dorit sau este defect şi te hotărăşti să depui reclamaţie trebuie să iei în considerare şi câteva cheltuieli în plus.

Online-Shopping

Reclamaţia se va plăti cu 150 lei iar banii de pe această taxă vor ajunge la mediatorii care vor prelua atribuţiile Protecţiei Consumatorilor.

În schimb, această reclamaţie va fi rezolvată într-un timp foarte scurt, în unele cazuri putând fi soluţionată în doar câteva ore.

Obligaţia de plată a aceastei taxe va intra în vigoare în luna aprilie a acestui an.

Ceea ce este bine la această directivă este că toţi consumatorii şi toţi clienţii îşi vor rezolva problemele mult mai repede şi mult mai uşor.

„Directiva impune statelor membre să implementeze platforma de soluţionare on-line a litigiilor – SOL. Aceasta va fi o mare bază de date la nivel european unde mediatorii se pot înscrie, ei fiind cei care vor soluţiona toate disputele dintre consumatori şi comercianţi sau producători la achiziţiile on-line. În prezent, dacă ai o nemulţumire, te duci la Protecţia Consumatorilor şi faci plângere. Din aprilie, cumpărătorii nemulţumiţi pot suna un mediator la alegere sau îl pot accesa online, iar mediatorii vor fi obligaţi să ia legătura cu cel reclamat şi să încerce o rezolvare amiabilă a situaţiei. Iar producătorul sau comerciantul ştie că, dacă nu va rezolva la mediator, s-ar putea duce în instanţă şi să piardă. Comisia Europeană a propus pentru România o taxă undeva între 100 şi 150 de lei pentru rezolvarea plângerilor, bani care vor ajunge la mediator. Plata o poate face consumatorul care a iniţiat procedura, dar este posibil să fie obligat şi producătorul ori comerciantul să plătească, în funcţie de cum se decide la mediere. Oricum, dacă recunoaşte că a greşit, producătorul sau comerciantul plăteşte această sumă părţii. În caz că reclamaţia se dovedeşte a fi neîntemeiată, plata către mediator va fi suportată de consumator”, a declarat membrul al Consiliului de Mediere din România , Mugur Mitroi.

Sursa: GreatNews

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here