0 Shares 120 Views

Este pâinea un factor important în alimentație? Este sau nu este recomandat să o eviți?

admin Oct 05, 2014
0 121

Pâinea, pastele, cerealele pentru mic dejun toate acestea sunt parte din alimentația oricăruia. Dacă este sănătos sau nu să consumăm pâine, este o întrebare la care răspunsul este greu de oferit.

paine_02938100

Desigur, nu doar grâul este vizat în probleme de alimentație sănătoasă, ci și alte cereale cu gluten: ovăzul, secara, durumul, kamutul, dar chiar și cerealele fără gluten: orezul, porumbul, care ar trebui și ele consumate cu moderație. Toți savurăm cu plăcere o felie de pâine cu unt, dar unele plăceri ar trebui rărite sau evitate.

De cele mai multe ori, cei care ţin o dietă consideră că pâinea îngraşă, iar glutenul folosit la produsele de panificaţie nu are nici el o „reputaţie” prea bună.

Potrivit unor studii, 43% dintre cei care încearcă să slăbească elimină pâinea din alimentaţie, 20% se simt vinovaţi dacă mănâncă pâine, în timp ce jumătate dintre femei se declară confuze în legătură cu noile produse bio de panificaţie relatează cei de la Daily Mail.

Cu scopul de a contracara aceste afirmații, o brutărie celebră din Australia – Bakers Delight , a realizat la rândul ei un studiu, în urma căruia au fost trase mai multe concluzii.

„Multe femei nu ştiu care sunt beneficiile consumului de făină integrală sau a altor tipuri de pâine sănătoasă, iar de multe o dietă fără gluten poate fi mai multă dăunătoare. Rezultatele studiului reflectă o scădere a cunoştinţelor oamenilor privind posibilităţile existente în ceea ce priveşte consumul de pâine. Dacă se consumă pâinea corectă aceasta poate contribui la sănătatea tractului digestiv, la creşterea energiei şi la sănătatea organismului, în general”, a declarat Sharon Natoli, nutriţionist şi expert în sănătate la Institutul de Nutriţie din Australia.

„Numeroase studii arată că în ţările în care se consumă multe produse din făină integrală, cum ar fi pâinea din făină integrală, există mari şanse ca procentul persoanelor supraponderale să fie mai redus. Pâinea integrală conţine fibre, vitaminele B, magneziu şi fier”, mai spune expertul în nutriţie.

„Copiii pot beneficia de pe urma pâinii integrale care conţine şi acizi graşi Omega 3, în timp ce oamenii care sunt preocupaţi de sănătatea inimii pot opta pentru pâine cu conţinut ridicat de seminţe”, a mai spus Sharon Natoli.

Pâinea nu trebuie exclusă din meniul zilnic. Recomandarea vine din partea nutriţioniştilor care spun că problema în privinţa pâinii nu este faptul că ar dăuna sănătăţii, ci că este consumată în cantităţi mult prea mari, iar acest lucru duce la îngrăşare.

Pâinea este esenţială în buna funcţionare a organismului. Aceasta conţine hidraţi de carbon, iar aceşti nutrienţi asigură organismului energie. Pâinea este alimentul care are cea mai mare cantitate de hidraţi de carbon.

În cazul românilor pâinea este alimentul de bază din meniu.

Acest fapt este dovedit de ultimele date ale Institutului Naţional de Statistică, care arată că un român mănâncă zilnic 546 de grame de produse de panificaţie.

Gramajul ne situează peste media europeană, potrivit cifrelor ultimului Eurobarometru, care arată că un european consumă 300 de grame de produse de panificaţie.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Most from this category