Lucruri pe care nu le cunoști atunci când zbori cu avionul

0
66

Zborul cu avionul este considerat unul dintre cele mai sigure mijloace de călătorie, chiar dacă pentru unii dintre noi poate să fie o experienţă destul de… neplăcută. Decolările şi aterizările ne pot da adevărate emoţii, iar teama de înălţime se poate intensifica subit.

deltaavod-1

Odată ajuns în avion, trebuie să respecți cu strictețe o serie de reguli, toate acestea avand ca scop siguranța pasagerilor.

Iată așadar o serie de lucruri pe care nu le cunoșteai atunci când zbori cu un avion.

1. Lumina difuză are scopul de a pregăti pasagerii pentru evacuare, nu pentru somn

Când un avion aterizează în timpul nopţii, însoţitorii de zbor diminuează intensitatea luminii în caz că este nevoie să evacueze pasagerii la aterizare… ochiii sunt deja adaptaţi la întuneric, astfel că poţi vedea mai bine odată ce ajungi în exteriorul avionului.

2. Poţi descuia o toaletă din exterior

Oricine e în stare să descuie o toaletă de avion din exterior. De obicei există un mecanism de lacăt ascuns în spatele plăcuţei de pe uşă care interzice fumatul.

3. Aerul pe care îl respiri este de la motor

Aerul pe care îl respiri în avion este de fapt aer comprimat de la motor. O mare porţiune (25-50%) ajunge în cabina pilotului, iar restul este pentru pasageri. Aerul iese din avion printr-o gaură mică din spatele fuselajului

4. Păturile primite de pasageri NU au fost spălate

“Păturile şi pernele alea? Da, au fost reîmpăturite şi îndesate înapoi în locul pentru bagaj, între zboruri”, potrivit unui utilizator al site-ului Reddit care spune că a lucrat la compania americană Southwest. De asemenea, tăvile pe care este servită mâncarea sunt folosite de multe ori de către părinţi la schimbarea scutecelor. “Iar tăvile acelea nu le-am văzut niciodată curăţate sau sanitizate”

5. Pilotul te poate aresta în mijlocul zborului

Pilotul are o autoritate aproape nelimitată când uşile aeronavei sunt închise. Poate să aresteze persoane, să scrie comenzi şi chiar să accepte testamentul unui pasager pe moarte

6. Poţi fi avansat la prima clasă după decolare

“Da, vă putem avansa la clasa business sau la clasa întâi după ce uşile avionului se închid. Nu, nu o facem foarte des, parţial pentru că la unele linii aeriene trebuie să depunem un raport care să explice de ce am făcut-o, parţial pentru că trebuie să existe o masă pentru tine şi parţial pentru că aceste cabine sunt adesea pline. Pe cine avansăm? Nu pe cineva care poartă un tricou murdar. Ajută dacă eşti foarte prietenos, bine îmbrăcat, arătos, unul dintre prietenii noştri sau toate cele menţionate” a declarat un însoţitor de zbor anonim

7. Piloţii adorm în timpul zborului

Între 43 şi 54 la sută dintre piloţi chestionaţi în Marea Britanie, Norvegia şi Suedia au recunoscut că au adormit în timp ce pilotau un avion cu pasageri

8. Unii oameni fură vestele de salvare

“Unele persoane iau aceste veste de salvare, aflate dedesubtul scaunelor sau între ele, drept amintire. Este o ofensă meschină ce poate fi sancţionată, iar în timp ce companiile aeriene verifică fiecare scaun la începutul fiecărei zilei, un avion poate face mai multe călătorii într-o zi, timp în care un pasager poate fura o vestă de salvare. Aşa am înţeles că e o idee bună să verifici dacă vesta este într-adevăr acolo” – George Hobica, expert în linii aeriene

9. Există mânere speciale în caz că însoţitorii de zbor cad din avion

“Data viitoare când te urci într-un avion, ia seama mânerelor de lângă uşă, chiar în interiorul avionului(…) În cazul unei evacuări de urgenţă, când însoţitorii de zbor manevrează uşa de ieşire, pasagerii, în graba lor panicată de a ieşi, au tendinţa de a-i împinge pe aceştia din drum. Mânerele sunt acolo ca să fie sigur că însoţitorii de zbor rămân în avion dacă este necesar” – George Hobica

10. Măştile de oxigen îţi asigură doar 15 minute de aer

Dacă măştile de oxigen coboară, ai la dispoziţie doar aproximativ 15 minute de oxigen din punctul în care le-ai scos. Totuşi, e mai mult decât suficient pentru ca pilotul să ducă aeronava la o altitudine mai mică, unde poţi respira normal

11. Însoţitorii de zbor îţi reţin câteodată cina, în speranţa că vei adormi

„În zborurile de noapte, uneori amânăm servirea mesei cât de mult putem astfel încât să adormi şi ca noi să avem mai puţin de făcut” – steward anonim

12. Nu ar trebui să te atingi de apa din avion

“Să nu beţi niciodată apa dintr-o aeronavă dacă nu provine dintr-o sticlă. Nici măcar să nu o atingeţi.” Porturile care ar trebui să purifice canalizarea de la toaletă şi să reumple avionul cu apă potabilă se află la o distanţă de câţiva metri unul de altul şi câteodată sunt administrate de aceeaşi persoană.

13. Echipajul nu este plătit până nu coboară pasagerii

“Linia noastră aerianpă obişnuia să ne plătească atunci când ne prezentam la datorie la aeroport. Dar asta se întâmpla în urmă cu ani… Acum suntem plătiţi doar când roţile părăsesc pământul. Uneori pot apărea ore de decalaj între momentul în care apărem la muncă şi momentul în care suntem în aer. Companii diferite au politici diferite, dar este o modalitate pentru ele de a economisi bani” a declarat un steward

14. Piloţii primesc mese separate în caz că una le face greaţă

Doi piloţi primesc mese diferite şi nu le pot împărţi. Acest lucru se face în caz de toxiinfecţie alimentară

15. Însoţitorii de zbor nu urmează, cel mai probabil, regulile privind folosirea telefoanelor mobile

De obicei însoțitorii de bord după ce le spun tuturor să oprească toate electronicele, ei nu vor face același lucru.

Sursa: Mediafax

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here