Sfecla roşie conţine o varietate unică de nutrienţi importanți în sănătatea ta

0
48

Pe lângă faptul că această plantă este gustoasă este şi extrem de sănătoasă pentru organismul nostru.

sfecla3

Sfecla este un aliment străvechi, ale cărui frunze erau consumate incă din antichitate. Mult mai târziu undeva în epoca Romei Antice a început să fie cultivată şi rădăcina roşie a acestei plante.

Rădăcină de sfeclă este una dintre cele mai recomandate legume de către nutriţionişti. Însă acestea trebuie consumate cu măsură deoarece au cel mai mare conţinut de zahăr.

Iată ce beneficii îţi aduce organismului sfecla roşie

1.Micşorează presiunea sângelui
Sucul obținut din sfecla roşie este benefic în special pentru circulaţia sângelui, micşorând presiunea sanguină în câteva ore, datorită nitraţilor.

2.Îţi creşte rezistenta la efort
Datorită nitraţilor care se transformă în oxid nitric, sucul de sfeclă roşie oferă un plus energetic necesar în special pentru exerciţiile fizice.

3.Înlătura inflamaţiile
Sfecla roşie este singura legumă care conţine betaină, un nutrient ce ajută la protejarea celulelor, proteinelor şi enzimelor de stresul din mediul înconjurător. De asemenea, acesta luptă cu inflamaţiile, îmbunătăţeşte factorii de risc vascular şi scade risul apariţiilor bolilor cronice.

4.Este anticancerigen
Prevenirea cancerului este realizat de către fitronutietii care dau culoarea roşie sfeclei. Sfecla este recunoscută pentru reducerea formaţiunilor tumorale în special celor pancreatice, mamare şi de prostată.

5.Este bogată în nutrienţi şi fibre valoroase
Sfecla roşie este bogată în Vitamina C, benefică pentru creşterea imunităţii, în fibre şi minerale precum potasiu şi mangan.

Mănâncă şi frunzele de sfeclă !
La fel de bune pentru sănătate sunt şi frunzele sfeclei. Acestea conţin: proteine, fosfor, zinc, fibre, vitamina B6, magneziu, potasiu, cupru, mangan, vitamina A, C, calciu şi fier.

Aceste frunze au mai mult fier de cât spanacul. De asemenea acestea ajută la îndepărtarea osteoporozei, luptă cu boala Alzheimer şi întăreşte sistemul imunitar.
Poţi gătii sfecla la abur, o poţi consuma în salată sau în suc proaspăt de legume.

Sursa: ViataVerdeViu

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here