Linia ferată „Semeringul Bănăţean” – extrem de apreciată de străini însă deloc promovată în România

0
247

Ca multe alte obiective din România acestei mari atracţii îl lipseşte cu mare desăvârşire promovarea. Linia ferată Oraviţa-Anina a fost dată uitării. Nu există nici o reclamă sau vreo propunere de concediu facută de către vreo agenţie de turism. Această zonă cu siguranţă, dacă ar primi puţin interes ar putea fi redată turismului.

IMG_1071-Trenul-Oravita-Anina

În Oraviţa poate fi vizitat cel mai vechi teatru din sud-estul Europei, primul lac artificial din România, Lacul Buhui din Anina sau Peştera cu Oase.

O mare atracţie, cel puţin pentru străini o reprezintă calea ferată Oraviţa-Anina, numită şi Semeringul Bănăţean. Aceasta a fost construită acum în urmă cu două secole, între 1860 şi 1863.

actualitatea-calea-ferata-oravita-anina-lugoj-003

Autorii acestei realizări au fost inginerii Anton Rappos şi Karl Dülnig şi arhitecţii Karl Maniel şi Johann Ludwig Dollhoff-Dier susţinuţi de către câţiva scluptori din Italia pentru construirea viaductelor.

Construirea liniei a presupus un efort extraordinar, toate tunelurile au fost săpate cu dalta şi cu târnăcopul. De asemenea, a fost nevoie de 10 viaducte. Aceste viaducte au dat cele mai mari bătăi de cap arhitecţilor.

Anton Rappos s-a sinucis deoarece acestea nu se îmbinau iar construcţia nu ieşise conform planului.

Linia ferată are o lungime de 34 kilometri, iar construirea acesteia a costat 5 milioane de guldeni.

Au fost construite 10 viaducte cu o lungime de 843 metri, 14 tuneluri cu o lungime totală de 2.084 metri şi sapaturi în dealuri pe o lungime de 21.171 metri.

Această linie ferată nu a fost niciodată electrificată, funcţionând şi în ziua de azi cu locomotive diesel, astfel, fiind unică în România şi în sud-estul Europei.

Calea ferată Oraviţa-Anina este numită şi „Semmeringul Bănăţean” datorită unei asemănări izbitoare cu cea din Austria şi anume „Semmering”.

Iată comparaţia celor două căi ferate exprimată în cifre:

Linia Oraviţa-Anina, România:

Lungime totală: 34 km
Diferenţă de nivel: 340 metri
Număr tuneluri: 14
Cel mai lung tunel: 660 m (tunelul Gârlişte)
Număr de viaducte: 10
Cel mai înalt viaduct: 37 metri
Lungime totală viaducte: 843 metri
Lungime totală tuneluri: 2.084 metri

Linia Semmering, Austria:

Lungime totală: 40 km
Diferenţă de nivel: 388 metri
Număr tuneluri: 15
Cel mai înalt viaduct: 47 metri
Cel mai lung tunel: 1428 metri

Sursa: oravita-anina.home.ro

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here